וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בריגול לרוסיה - בוגרי מינהל עסקים בארה"ב עם קשרים בעולם העסקים האמריקאי

סוכנויות הידיעות

30.6.2010 / 14:18

מנהל של חברת ייעוץ אסטרטגית ומגייסת עובדים להיי-טק - בין העצורים בפרשייה



10 האזרחים האמריקאים החשודים בריגול ברוסיה השתבצו בתפקידים ומשרות שבהם יכלו לקשור קשרים עם מקבלי החלטות ובכירים בעולם העסקים האמריקאי, ולהיות חשופים למידע בתחומי טכנולוגיה וכלכלה.



החשודים שנגדם הוגשו כתבי אישום השבוע עבדו בתפקידים כמו ניהול חברת ייעוץ, עיתונות, חברות סטארט אפ בתחום הטכנולוגיה ולפי חשד אף קשרו קשרים עם אנשים כמו הכלכלן הנודע נוריאל רוביני, המכהן כפרופסור לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק (ראו ידיעה במדור "הכל אישי").



החשודים בפרשה, לדברי האפ.בי.איי, השתמשו בזהויות בדויות, תקשורת מוצפנת, תשלומים סודיים ואמצעים אחרים להסוות את מאמציהם להעביר מידע לרוסיה ולגייס מקורות. חלקם גרו בארה"ב יותר מעשרים שנה, כדי לבסס את מעמדם כאמריקאים לכל דבר. מסמכי בית המשפט בארה"ב לא כללו מידע על תעסוקת החשודים, אולם סוכנות בלומברג ליקטה את המידע ממקורות פתוחים, בעיקר באינטרנט.







אנה צ'פמן



אחד העצורים הוא דונלד היתפילד, שניהל חברת ייעוץ בשם פיוצ'ר מאפ, שעסקה, לפי האתר האינטרנט שלה, בסיוע לממשלות, וארגונים בפיתוח תוכניות לעתיד טוב יותר. היתפילד ואשתו, טרייסי פולי הונחו על ידי המפעילים שלהם במוסקווה לעקוב אחר תחלופת עובדים ב-cia ואחר מסע הבחירות לנשיאות ב-2008. להיתפילד תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד משנת 2000. בעבר עבד בחברת גלובל פרטנרס, לייעוץ ניהולי בכיר. בדף שלו ברשת החברתית המקצועית לינקדאין יש קשרים לקבוצות של אנשים בתחום המודיעין העסקי.



חשודה אחרת, ויקי פלץ, כתבה פרשנויות לעיתון בספרדית "אל דיאריו", שעסקו בביקורת על מערכת בתי הכלא בארה"ב. פלץ חשודה שקיבלה תשלומים של עשרות אלפי דולרים תמורת מידע שנשלח למוסקווה. גם בעלה של פלץ נעצר במסגרת החקירה.



סינתיה מרפי, עצורה נוספת בפרשייה נפגשה במסגרת עבודתה עם פיננסייר בכיר מניו יורק ששמו לא הוזכר במסמכי ה-fbi. למרפי תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה. בעלה, ריצ'רד, גידל את שני ילדיהם.



חשודה נוספת, אנה צ'פמן, עבדה בעבר בבנק ברקליס בלונדון, בקרנות גידור וחברת תעופה פרטית שמכרה מטוסי מנהלים ברוסיה. בתפקידה הנוכחי היא היתה מנכ"לית פרופרטי פיינדר, חברה ממנהטן שפירסמה מודעות דרושים לתעשיית ההייטק, ולהתמחויות ב-cia.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully