וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת אירלנד יצאה מהמיתון: צמחה ב-2.7% ברבעון הראשון - לראשונה זה יותר משנתיים

סוכנויות הידיעות

30.6.2010 / 15:09

ממשלת אירלנד צופה כי השנה תרשום כלכלתה נסיגה של 1.3% ושבשנה הבאה יצמח התמ"ג ב-3.3%



כלכלת אירלנד צמחה ברבעון הראשון לראשונה זה יותר משנתיים, לאחר שעלייה בייצוא מהמדינה פיצתה על חולשה בבניה ובצריכה הפרטית.



התמ"ג של אירלנד צמח ב-2.7% ברבעון הראשון, לעומת הרבעון שקדם לו, וזאת לאחר שברבעון הרביעי של 2009 נרשמה צמיחה שלילית של 2.7%, כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדבלין. בהשוואה לרבעון הראשון של השנה שעברה, נרשמה נסיגה של 0.7% בתמ"ג ברבעון הראשון.



בנפרד, דיווח משרד העבודה של אירלנד על עליה בתביעות האבטלה ביוני, אשר העלתה את שיעור האבטלה באירלנד ל-13.4% - הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 1994.



הייצוא מאירלנד גדל ב-6.9% ברבעון הראשון, לעומת הרבעון שקדם לו - העלייה החדה ביותר זה שלוש שנים. הצריכה הפרטית ירדה ב-0.2% והשקעות החברות ירדו ב-13.8%, לאחר שענף הבניה המשיך להתכווץ. הייבוא עלה ב-2%.



אירלנד היתה הכלכלה הראשונה בגוש היורו שנפלה למיתון, והיתה בין בעלות הביצועים הגרועים ביותר בגוש היורו בשנה שעברה, עם צמיחה שלילית שנתית של 7.1%. בעוד שמדינות אחרות באירופה, כולל גרמניה, צרפת ובריטניה יצאו מהמיתון ב-2009, התאוששותה של אירלנד מהמשבר התעכבה בשל קריסת שוק הנדל"ן, שהביאה לירידה של ערך הבתים בחצי בשלוש השנים האחרונות.



ממשלת אירלנד צופה כי כלכלתה תרשום צמיחה שלילית של 1.3% השנה, ותצמח ב-3.3% ב-2011. תהיה זו הצמיחה השנתית הראשונה באירלנד מאז 2007.



"זו עומדת להיות דרך קשה בחזרה להתאוששות", אמר ראש ממשלת אירלנד, בריאן קואן, לפרלמנט בדבלין היום. "אנו חייבים לתקן את העניינים הפיננסיים. כל מה שאנחנו עושים הוא כדי להבטיח שנשיב את הצמיחה למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully