וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שושו בוועדת הכספים

צבי זרחיה

30.6.2010 / 18:27

תוקם ועדה לעניינים חסויים בוועדת הכספים - תעסוק בין היתר במכירת הבנקים. לאחר השלמת החקיקה, לא יהיה צורך בכינוסה של ועדת הכספים בנושאים חסויים אלא את ועדת המשנה בלבד

מליאת הכנסת אישרה בצהריים בקריאה טרומית את הצעת החוק להקמת ועדת משנה לענייני חסויים שתפעל בוועדת הכספים. הוועדה תפעל בעניינים כלכליים משמעותיים כמו, למשל, מכירת הבנקים. הצעת החוק הוגשה על ידי יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

לפני מספר חודשים אישרה ועדת הכספים בדיון סגור את מכירת מניות המדינה בבנק דיסקונט. לאחר השלמת החקיקה, לא יהיה צורך בכינוסה של ועדת הכספים בנושאים חסויים אלא את ועדת המשנה בלבד.

לוין וגפני הסבירו, כי נחיצותה של ועדת משנה לעניינים חסויים היא "כאשר המדינה מבקשת למכור מניות ונזקקת לאישור ועדת הכספים וייתכן שעצם הגילוי על הדיון יביא לשינוי קיצוני בערך המניה של הבנק, ישפיע על הבורסה כולה ועלול לסכל את העיסקה.

"הסודיות צריכה להישמר עד לאחר גילוי העיסקה לציבור", הוסיפו חברי הכנסת. "לכן, יש לאפשר לוועדת המשנה לקיים דיון חסוי גם כאשר קיים חשש לפגיעה בעניינים כלכליים משמעותיים של המדינה, ובמקביל להגביל את שיקול דעתו של יו"ר הוועדה בהחלטתו להעביר נושא לוועדת משנה חסויה כך שהדבר ייעשה רק מטעמים מיוחדים המחייבים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully