וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית בסך 32 מיליארד שקל נגד מי עדן ונביעות: מיכלי המים גורמים לסרטן

נורית רוט

30.6.2010 / 15:24

לטענת התובעים מיכלי הפלסטיק משחררים חומרים רעילים למים הגורמים לבעיות בריאותיות



שתי בקשות לאישור תביעה יצוגית על סך 32 מיליארד שקל (כל אחת) הוגשו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברות המים המינרלים מי עדן ונביעות.



התובעים, המיוצגים על ידי עו"ד ברק רון, טוענים כי החברות מוכרות ומשווקות לצרכני המים, באמצעות כדים בנפח של כ-19.8 ליטר, מים שאינם ראויים לצריכת אדם, המכילים חומרים מסרטנים בשם פנולים (phenols), בכמות המסכנת את הבריאות.



"הנתבעת מטעה את ציבור הצרכנים בין בכך שהיא אינה מפרסמת אזהרה על גבי המוצר ובין בכך שהיא מפרסמת באמצעי התקשורת פרסומים לפיהם המים אותם היא משווקת הינם מים באיכות וטיב שונה מכפי שהינם, הכל תוך הסתרת העובדה שמיכלי המים משחררים לתוך המים חומר מסרטן ובעל השפעות חמורות על גוף האדם", נטען בבקשה.



לטענת התובעים, שהחזיקו בבתיהם מתקני מים מינרלים, הם היו סבורים כי המים המינרלים אותם הם שותים, הינם מים בריאים ונקיים יותר ממי ברז. "דא עקא, שבימים אלה, נודע לתובעים כי מיכלי המים מהפלסטיק אותם משווקת הנתבעת משחררים פנולים המסוכנים לבריאות המשתמשים במים, לרבות ביספינול a'", נטען בבקשה. לפי חוות דעת שצורפה לבקשה, המים המינרלים שכוללים ריכוז פנולים " הם מים פסולים לשימוש".



"יוצא בזאת כי הנתבעת משווקת מים פסולים לשימוש, ומוכרת אותם לציבור כמים בריאים, הטובים לצריכה, כל זאת כאשר בפועל המים המינרליים אותם משווקת הנתבעת בכדים, הינם בעלי השפעה מסוכנת על בריאות המשתמשים בהם" טוענים התובעים. לטענתם, הרעילות של החומר המצוי במיכלים אותם מביאה בין היתר לחריגות התפתחותיות סקסואליות בגברים, התבגרות מוקדמת אצל נשים, בעיות קשב, היפראקטיביות, בעיות השמנת יתר, סכרת, ירידה בספירת זרע וסוגי סרטן שונים.



התובעים מעריכים כי 4 מיליון תושבים נפגעו במהלך השנים ממוצריהן של החברות, ולכל אחד מהם מגיע סכום של 8,000 שקל, ובסה"כ 32 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully