וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת פורטוגל הטילה וטו על מכירת השליטה בחברת הסלולר הגדולה בברזיל לטלפוניקה

סוכנויות הידיעות

30.6.2010 / 17:17

הממשלה ניצלה במפתיע את "מניית הזהב" שלה בפורטוגל טלקום כדי למנוע מכירת החזקות החברה בחברת ויוו



ממשלת פורטוגל ניצלה היום במפתיע את "מניית הזהב" של חברת פורטוגל טלקום שבבעלותה כדי למנוע את מכירת הנתח של החברה במפעילת הסלולר הגדולה בברזיל, ויוו (vivo), לחברת הספרדית.



טלפוניקה, חברת הטלקום השנייה בגודלה באירופה, שיפרה אתמול זו הפעם השלישית את הצעת הרכש עבור החזקות פורטוגל טלקום בויוו ל-7.15 מיליארד יורו (8.8 מיליארד דולר) במסגרת מאמציה להשיג את השליטה בויוו. בעלי המניות של פורטוגל טלקום קיימו היום הצבעה על אישור העסקה. החלטת ממשלת פורטוגל לנצל את זכותה למנוע את העסקה הפתיעה אנליסטים רבים.



"זה כמו רעם ביום בהיר. איש לא ציפה כי ממשלת פורטוגל תנצל את מניית הזהב שלה, במיוחד לאור העובדה שהחלטה סופית לגבי חוקיותה של מניית זהב צפויה רק בשבוע הבא", העריכה האנליסטית אלכסנדרה דלגדו מחברת מילניום אינווסטמנט בנקינג. בית המשפט האירופי לצדק צפוי לפסוק בשבוע הבא לגבי חוקיותה של מניית הזהב של ממשלת פורטוגל בחברת פורטוגל טלקום.



דובר של חברת טלפוניקה מסר כי כ-75% מבעלי המניות של פורטוגל טלקום הצביעו בעד העסקה, ואילו 25% הצביעו נגד, בהם ממשלת פורטוגל. הוא הוסיף כי בכוונת טלפוניקה לנצל את כל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה כדי להילחם בהחלטה.



פורטוגל טלקום וטלפוניקה נתונים זה זמן במאבק שליטה על חברת ויוו, אשר 60% ממניותיה נמצאות בידי מיזם משותף הנמצא בבעלות משותפות ושווה של שתי החברות. שתי החברות רואות ב-ויוו מקור מרכזי לצמיחה עתידית.



שוק הסלולר של ברזיל צפוי לצמוח השנה ב-11% ל-193 מיליון מנויים. שיעור צמיחה גבוה יחסית לזה של השוק האירופי הרווי, אך פחות מצמיחה של 15% שנרשמה בשנה שעברה, לפי מחקר של בנקו סנטנדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully