וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ מאבד סבלנות: סקורפיו מציבה אולטימטום בן יממה לבעלי האג"ח

מיכאל רוכוורגר

30.6.2010 / 18:06

סקורפיו שלחה לנציגות מחזיקי האג"ח מכתב בו הציבה להן אולטימטום עד מחר ב-18:00 בערב או שתמשוך את הצעתה



נמשכת ההתכתשות בין חברת סקורפיו נדל"ן שבשליטת בני שטיינמץ, למחזיקי האג"ח שלה, להם חייבת החברה כ-150 מיליון דולר. הסבלנות של שטיינמץ - שהגיש באמצעות סקורפיו מספר הצעות משופרות -הולכת ואוזלת. סקורפיו שלחה לנציגות מחזיקי האג"ח מכתב שבו היא מציבה להן אולטימטום להשיב להצעה בתוך 24 שעות, עד מחר ב-18:00 בערב, אחרת סקורפיו תמשוך את הצעתה.



כל זאת כשעדיין לא סוכמו כל פרטי ההסכם לגבי ההסדר לפריסת חובותיה של החברה בהיקף של 90 מיליון דולר לבנק הפועלים. לאחר הפגישה של הנציגות שנערכה היום, הוחלט בשלב זה לא להגיב לאולטימטום של סקורפיו ולהמשיך במגעים.



לאחר שראשי סקורפיו הסכימו לדרישת מחזיקי האג"ח לוותר על הדרישה על תשלומי הריבית במשך כ-30 חודשים (עד 2013 ) (כשעדיין לא הגיעו להסכמות לגבי הבקשה של סקורפיו להפחית את גובה הריבית מ- 6.25% ל-4%). סלע המחלוקת העיקרית בין הצדדים עומדת על כך שנציגי פסגות ומגדל לא מוכנים לוותר על קבלת ערבות ליתרת החוב של 75 מיליון דולר - כפי שהתחייב שטיינמץ לערבות של 100 מיליון דולר - בעוד שחברי הנציגות של כלל ומנורה, המייצגים קו פשרני יותר, כן מוכנים לכך.



במסגרת ההצעה האחרונה שטיינמץ מציע להזרים לסקורפיו 100 מיליון דולר. מתוך סכום זה תשלם החברה באופן מיידי למחזיקי האג"ח 75 מיליון דולר, וכן 5 מיליון דולר להפועלים. יתרת החוב כלפי מחזיקי האג"ח יוגדר כנחות לעומת החוב של בנק הפועלים בשנים 2014-2013. זאת עד להחזר של מחצית החוב לפועלים (כ-42.5 מיליון דולר), כך שהחל מ-2014 יתרת החוב למחזיקי האג"ח - 75 מיליון דולר ולהפועלים 47.5 מיליון דולר - יוחזרו באופן שווה לפי יתרת יחס החוב. כלומר, כ-60% למחזיקי האג"ח ו-40% לבנק הפועלים.



במקביל , החברה האם של סקורפיו תדחה את החזר החוב המגיע לה בסך 120 מיליון דולר ואת הריבית עליה עד לאחר פירעון החוב למחזיקי האג"ח ובנק הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully