וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד מחוז תל אביב דחה את קיום משוב השופטים; אלשיך: "קודם צריך להידבר עם השופטים"

נורית רוט

30.6.2010 / 19:35

יורי גיא רון: "אנחנו בודקים מחדש את הנקודה שבה הופסקו בזמנו השיחות עם נציגות השופטים"



ועד מחוז ת"א דחה בשלב זה את ההצבעה על על קיום משוב השופטים. בעקבות הישיבה שערך אחר הצהרים, הודיע הוועד כי הסמיך את יושב הראש עו"ד דורון ברזילי לקיים הידברות עם נציגות השופטים בדבר בחינת חידוש משוב השופטים בשינויים המתבקשים. "ועד המחוז מחליט כי במידה וערוץ ההידברות לא יצלח, נושא חידוש המשוב יעלה להצבעה בישיבת הועד", לפי הודעת הוועד.



בעקבות ההודעה אמרה השופטת ורדה אלשיך, יו"ר נציגות השופטים, ל-themarker: "הם נסוגו מההחלטה שלהם בעקבות המכתבים שלי. זה יותר חכם כך. קודם צריך להידבר עם השופטים". האם נציגות השופטים תסכים להידבר איתם? "כן. אני מדברת עם ראש הלשכה יורי גיא-רון, אבל הנציגות תדבר איתם", אמרה אלשיך.



כפי שפורסם השבוע, אלשיך, יו"ר נציגות השופטים, הצטרפה השבוע למאבק נגד חידוש המשוב. במכתבה מיום ראשון לברזילי כתבה: "העובדה שהבחירות בלשכה ממשמשות אינן סיבה לערב את השופטים ואת נושא המשוב, במסגרת ה'מצע' של המתמודדים". ברזילי אישר בתשובתו כי סוגיית חידוש משוב השופטים תועלה בישיבת הוועד, "לאור פניות רבות שנתקבלו מקרב עורכי הדין במחוז". במכתבה השני כתבה אלשיך: "אני מניחה שנתת אף את דעתך לתוצאה של קיום משוב מחוזי. במקום משוב אחד, יוכל כל יו"ר לקיים במחוזו משוב בכל עת שיחפוץ ובכל מתכונת. ברור שהתוצאה היא בלתי ראויה ולא הגיונית".



משוב השופטים - כינוי לדירוג השנתי בו נתנו עורכי דין ציונים לשופטים שבפניהם הם מופיעים - הוא העילה לסכסוך מתמשך בין השופטים לעורכי הדין בזמן כהונתו של ראש הלשכה הקודם, עו"ד שלמה כהן. רק בעקבות הפסקת המשוב חודשו היחסים בין הצדדים.



תגובת ראש הלשכה עו"ד יורי גיא-רון: "לא יעלה על הדעת שכל מחוז ינהל נושאים שנמצאים בסמכותו ובמרחב עבדותו של הוועד המרכזי ושל הלשכה הארצית באופן שבכל נושא תהיינה 6 דעות שונות של חמישה מחוזות ושל הוועד המרכזי.



"הנושא של היחסים בין נציגות השופטים לבין לשכת עורכי הדין הוא עניין שבטיפולה של הלשכה באמצעות הוועד המרכזי", הוסיף גיא רון. "הקשר הוא בין ראש הלשכה לראש נציגות השופטים וכל עמדה של כל מחוז צריכה להישקל על ידי הוועד המרכזי, שהוא בסופו של יום יקבע את עמדת הלשכה. לוועד המרכזי יש כבר עמדה - אנחנו בודקים מחדש את הנקודה שבה הופסקו בזמנו השיחות עם נציגות השופטים. משוב צריך להיות כתוצאה מהידברות ולא בעשיה חד צדדית ככל שניתן. הוועד המרכזי החליט שלא לקיים משוב כתגובה לנוהל דחיית דיונים של ביניש. זו היתה הצעה פופוליסטית ואינפנטילית", אמר גיא רון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully