וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המערכת הפיננסית שלנו מרוכזת - צמיחת המדינה וכל פעולות האזרחים, נמצאות בידי כמה אנשים"

TheMarker

30.6.2010 / 19:42

"גם אם הכוונות של האנשים האלה טהורות - הפעולות שלהם מקפיאות, בולמות והורסות כל חופש כלכלי אמיתי" ■ פרויקט מיוחד, מחר ב-MarkerWeek על האדם שהקדיש את חייו המקצועיים למלחמה בטייקונים



"המונופול הגדול ביותר במדינה הוא המונופול על הכסף. כל עוד הוא יהיה קיים, חופש הבחירה שלנו, החופש שלנו והאנרגיה האינדיווידואלית של התקדמות ושל פיתוח - לא באים בחשבון. המערכת הפיננסית שלנו היא מרוכזת - ולכן הצמיחה של המדינה, וכל פעולות האזרחים, נמצאות בידיהם של כמה אנשים. גם אם הכוונות של האנשים האלה טהורות - הפעולות שלהם מקפיאות, בולמות והורסות כל חופש כלכלי אמיתי". כך אומר אדם שהקדיש את החלק החשוב ביותר של חייו המקצועיים למלחמה בטייקונים. על האיש, דעותיו וההשלכות של דבריו על המשק הישראלי - מחר ב-markerweek.



ציטוטים נוספים מדבריו, כפי שיתפרסמו מחר בmarkerweek: "האלמנט המרכזי באוליגרכיה הפיננסית שלנו הוא בנקאי ההשקעות. בנקים, תאגידי נאמנות וחברות ביטוח הם הכלי שלו לשליטה... הם הנתינים שלו... למעשה, שום עסק גדול לא יכול להתרחש במדינה ללא אישור שלו".



"אם הכוח של הבנקאים היה מתמצה רק בעושר שלהם, היתה להם השפעה מועטה על עולם העסקים... עושר שכזה הוא מצער, לא עקבי עם דמוקרטיה והוא בלתי חברתי. אבל העושר (הזה) לא מסכן את החופש הפוליטי או הכלכלי. הכוח והצמיחה של הכוח של האוליגרכים הפיננסיים שלנו מקורם בשליטתם בכסף ובחסכונות של אנשים אחרים".



"גרוע יותר מהדיכוי של התחרות (על ידי האוליגרכים) הוא הדיכוי של החופש הכלכלי, למעשה של חופש האדם. ההפחדה שהם מייצרים. התלות שיש לאנשי העסקים בקבוצה הזאת. כל יזם ואיש עסקים צריך מימון בנקאי. מתן המימון הבנקאי דורש שיקול דעת על ידי הבנקאים. אבל טהורים וכנים ככל שיהיו הבנקאים, הניסיון מראה ששיקול הדעת שלהם מוטה על ידי הכוח הגדול של תאגידי הנאמנות של הכסף. מי שיתנגד בגלוי לאותם אינטרסים (של הטייקונים) יגלה שהוא לא נחשב לגורם אחראי ובטוח שיכול לקבל מימון בנקאי".



"כל איש עסקים, כל איש מקצוע צריך למכור משהו או לקנות משהו מהחברות שנשלטות או מושפעות עלידי אותם 'לורדים'. לפעמים זה מוצר, לפעמים שירות - ולפעמים הם כלל לא זקוקים לקנות או למכור משהו, אלא פשוט רוצים להתקדם פוליטית וחברתית. לפעמים הם פשוט רוצים שקט ושלווה. אבל הניסיון מראה שזה לא בריא ללכת נגד הקטר, וש'עסקים הם עסקים'".



■ צדיק בינו: האיש שמספק אשראי וממלא לנו גם את מכלי הדלק



■ הריכוזיות היא כבר לא בבנק הפועלים - אלא אצל בעלת השליטה



■ ועדת הריכוזיות מול תשובה: טייקון האנרגיה עשוי להיפרד מחלום הקבוצה הפיננסית



■ הטייקון הראשון שיעלה לדיון בוועדת הריכוזיות



מה קורה כשבנק לאומי הוא הבעלים של החברות שחייבות לו כסף? תשאלו את משפחת עופר והחברה לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully