וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר שספרד איבדה את דירוג האשראי המושלם של פיץ': גם מודי'ס שוקלת הורדה

סוכנויות הידיעות

30.6.2010 / 21:41

מודי'ס: "תחזית הצמיחה של ספרד חלשה יותר מאלו של מדינות אחרות בעלות דירוג אשראי AAA"



חברת דירוג האשראי מודי'ס הזהירה היום כי תשקול להוריד את דירוג האשראי המושלם של ספרד - aaa - בשל התדרדרות התנאים הכלכליים במדינה. מודי'ס מסרה כי הורדת הדירוג עשויה להיות בדרגה אחת או לכל היותר בשתי דרגות.



"תחזית הצמיחה של ספרד חלשה יותר מאלו של מדינות אחרות בעלות דירוג אשראי aaa", אמרה סגנית נשיא מודי'ס והאנליסטית הבכירה של החברה לספרד, קתרין מוהלברונר. "בטווח הקצר, ההאצה הקיצוצים בתקציב הממשלה ביחד עם התייקרות עלויות המימון של הממשלה, הצרכנים והעסקים עלולים לפגוע בצמיחה", הוסיפה.



אזהרת מודי'ס לגבי אפשרות להורדת דירוג ספרד באה כחודש בלבד לאחר שספרד איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה, לאחר שחברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את הדירוג של המדינה מדרגת aaa לדרגת aa פלוס.



"הורדת הדירוג משקפת את הערכת פיץ' כי תהליך של התאמות ברמות הנמוכות יותר של המגזר הפרטי וחובות חיצוניים, צפויים לצמצם באופן ניכר את שיעור הצמיחה של כלכלת ספרד בטווח הבינוני", אמר האנליסט בריאן קולטון מחברת פיץ' בעת הורדת הדירוג בחודש שעבר.



"למרות שרמת החוב הממשלתי ועלויות המימון נותרו בטווח המקובל לדירוג aaa, פיץ' צופה כי תהליך ההתאמות הכלכליות יהיה קשה וממושך יותר מאשר בכלכלות אחרות עם דירוג דומה, וזו הסיבה שהחלטנו להוריד את הדירוג לדרגת aa פלוס", הוסיף קולטון.



פיץ' העריכה בחודש שעבר כי היחס בין החוב הממשלתי לתוצר המקומי הגולמי (gdp) צפוי להגיע לרמה של 78% עד שנת 2013 לעומת רמה של פחות מ-40% לפני תחילת המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2007.



הפרלמנט של ספרד אישר בחודש שעבר על חודו של קול, תוכנית צנע שנועדה לקצץ 15 מיליארד יורו (18.4 מיליארד דולר) בגירעון התקציבי, לאחר דיון סוער שאיים על יציבות ממשלתו של ראש הממשלה, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו.



תוכנית הצנע של ממשלת ספרד תכלול קיצוץ משכורות של 5% לעובדי מדינה השנה, ואמורה להביא לירידת הגירעון בתקציב ל-9.3% מהתמ"ג השנה ול-6% בשנת 2011, לעומת גירעון של 11.2% מהתמ"ג בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully