וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בניית מלונות בישראל - לא כלכלי"

עירית רוזנבלום

3.7.2010 / 8:00

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, התייחס למצב המלונות בישראל ואמר: "לא נבנים מלונות חדשים, כי שיווק קרקעות תיירותיות הוא בסדר עדיפות נמוך במינהל"

"4,000 חדרי מלון ייעלמו לעשר שנים, ובזמן ההריסה והבנייה מחדש של המלונות כל התיירים יעברו לירדן" - כך אמר אתמול דוד פתאל, מנכ"ל רשת מלונות פתאל. בדבריו כיוון פתאל לכוונה להעתיק את מלונות ים המלח ולהרחיקם מגדת בריכה מספר 5, שעליית המפלס שלה עלולה לפגוע במלונות.

"מדינת ישראל מקבלת רווחים ממפעלי ים המלח ולכן לא רוצה לצמצם אותם. במשרד התיירות אמרו שהעתקת המלונות היא החלופה הזולה ביותר, וכעת מתכחשים לכך", הוסיף פתאל בכנס "הסבר פניך ליזם", שערך משרד התיירות בתל אביב. "לא ייתכן שהמדינה, בחסות החברה הממשלתית לטיפול במלונות ים המלח, תמליץ על הפתרון הזה רק כדי לרצות את מפעלי ים המלח. ל יש סכנה שמשרד התיירות ייתן את ידו להרס התיירות בים המלח. ים המלח מועמד להיבחר לאחד משבעת פלאי תבל".

ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי בימים הקרובים תסתיים בחינת החלופות על ידו בנושא הגנות ים המלח. "החלופה שתיבחר תשמור על ים המלח כמשאב לאומי, תוך התייחסות לפרמטרים סביבתיים, תיירותיים ותעסוקתיים", הדגישו במשרד.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר בכנס כי תקציב ההשקעות של משרד התיירות חייב לגדול ל-1.1 מיליארד שקל לשנתיים הקרובות בכדי למנוע אובדן תיירים, שמשמעותו אובדן הכנסות ואובדן מקומות תעסוקה. "היעד של 5 מיליון תיירים ב-2015 מחייב תוספת של 19 אלף חדרי מלון", ציין השר.

בכנס נראו, בין היתר, עמי פדרמן, מבעלי מלונות דן, והנרי טייק, מבעלי מלונות הילטון ודיוויד אינטרקונטננטל. שלדון אדלסון, שפתח בשבוע שעבר את קומפלקס התיירות מרינה ביי סאנדס בסינגפור בהשקעה של 5.5 מיליארד דולר, לא נראה בכנס - "ובמצב הקיים גם לא נראה אותו בקרוב", אמר מיסז'ניקוב ל-TheMarker.

"המצב עגום. רשתות בינלאומיות לא מגיעות לישראל ויזמים לא מקבלים מה שהיו רוצים. אני יכול להשקיע בשיווק ולהביא עוד 1-1.5 מיליון תיירים, אבל איפה אשכן אותם? לא נבנים מלונות חדשים, כי שיווק קרקעות תיירותיות הוא בסדר עדיפות נמוך במינהל. הקרקע היקרה, הבנייה היקרה ההיטלים והבירוקרטיה הופכים את בניית המלונות בישראל ללא כלכלית", הוסיף מיסז'ניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully