וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביתה הבאה גם הילדים נשארים בבית

מאת חיים ביאור וליאור דטל

1.7.2010 / 8:27

ריכוזיות גם בתחום שביתות המורים. הסתדרות המורים חוזרת לשתף פעולה עם ההסתדרות. מעתה כל שביתת עובדים ארצית תכלול גם את המורים בבתי הספר היסודיים

לאחר 13 שנות ניתוק החליטה הסתדרות המורים, המייצגת 100 אלף אנשי הוראה, להצטרף למאבקי ההסתדרות. לפי ההסכמות, ההסתדרות תתמוך בתנאי העסקה למורים ובקידום זכויותיהם, ואילו הסתדרות המורים תפעל בהתאם להחלטת ההסתדרות הכללית בכל הנוגע להסכמי השכר, סכסוכי עבודה ושביתות.

לפי ההסכם שנחתם אתמול בין מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מעתה כל סכסוך עבודה שעליו יכריז עיני, לרבות שביתה בקנה מידה ארצי, יחול גם על הסתדרות המורים. נציג של הסתדרות המורים יצורף לוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות הכללית, הגוף המוסמך להכריז על סכסוכי עבודה. וסרמן, יכהן בהנהגת ההסתדרות הכללית.

עיני קרא אתמול גם לארגון המורים בראשות רן ארז, המייצג את המורים העל יסודיים, להצטרף להסכם. עיני הודה כי עיתוי ההצטרפות של המורים להסתדרות אינו מקרי, אלא קשור למשא ומתן המתנהל בימים אלה בינו לבין הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לחתימה על הסכם שכר קיבוצי ל-700 אלף עובדי המגזר הציבורי לשנתיים הבאות. עוד הוא אמר כי "זהו הסכם היסטורי. צריך להוסיף תקציבים ולשפר את שכר המורים בישראל".

בהסתדרות אמרו אתמול כי לנוכח "הסכם החבירה", מעתה יגדל כוח המיקוח של ההסתדרות בכל משא ומתן או עימות עתידי עם האוצר, מכיוון שאיום השביתה יקיף מספר עובדים גדול יותר במשק. בנוסף, כל תוספת שכר שתשיג ההסתדרות במגזר הציבורי, לרבות התוספת עליה יוסכם השנה בינה לבין האוצר, תחול גם על חברי הסתדרות המורים.

עם זאת, מעמדה של הסתדרות המורים כלפי ההסתדרות יהיה אוטונומי. חברי הסתדרות המורים לא יהיו רשאים בשלב זה להצביע בבחירות להסתדרות הכללית וכספי דמי החבר שהסתדרות המורים גובה, לא יתחלקו בינה לבין ההסתדרות הכללית.

הסתדרות המורים התנתקה מההסתדרות הכללית ב-97' לאחר שמזכ"ל הסתדרות המורים אז, אברהם בן-שבת, התנגד לדרישת ההסתדרות שדמי החבר, בסך עשרות מיליוני שקלים בשנה יגיעו לארגונו דרך ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully