וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות על רקע נתוני מקרו מאכזבים

ניר צליק

1.7.2010 / 23:21

מדד הדאו ג'ונס ונאסד"ק איבדו 0.4% כל אחד. אורמת איבדה 0.5%; טבע עלתה ב-1.3%; נייס הוסיפה 1.2%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות על רקע נתוני מקרו מאכזבים. דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-9,732 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-2,101 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.3% ל-1,027 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.024% ל-2.93%.

בזירת המקרו, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שעבר עלו במפתיע, ל-472 אלף לעומת 457 אלף לפני שבועיים. האנליסטים חזו כי מספרן דווקא ירד ל-450 אלף. מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור הראה קריאה נמוכה מהצפוי של 56.2 נקודות ביוני כאשר אנליסטים חזו קריאה של 59 נקודות לעומת קריאה קודמת של 59.7 נקודות. קריאה מעל 50 נקודות מעידה על צמיחה במגזר.

בענף הנדל"ן. נתוני ההוצאות על בנייה לחודש מאי, ירדו ב-0.2%, כאשר האנליסטים חזו ירידה חריפה יותר של 0.5% לעומת הקריאה הקודמת. צפויות לרדת ב-0.5% לעומת הקריאה הקודמת. מדד מכירות הבתים הממתינים ירדו ל-77.6 נקודות במאי לעומת 110.9 נקודות בקריאה הקודמת. ביחס לחודש הקודם, ירד המדד ב-30%. נ כמעט שנתיים לאחר שהמשבר בוול סטריט פגע בכלכלת ארה"ב כולה, בית הנבחרים האמריקאי אישר את הרפורמה הכוללת במערך הרגולציה למערכת הפיננסית בארה"ב, אשר ירחיב את יכולת הפיקוח הממשלתית. הצעת חוק הרפורמה עשויה להכתיב מחדש את ספרי הרגולציה בארה"ב. רכישה פשוטה של מוצרים במכולת ורכישת השקעות מסובכות בנגזרים עשויות להיות כפופות לחוקים חדשים. כל המערכת הפיננסית עשויה להיות תחת מעקב מפני לקיחת סיכונים מיותרים, במטרה למנוע את המשבר הפיננסי הבא.

מדד מנהלי הרכש הסיני, המודד את פעילות הייצור, ירד בחודש יוני לרמה של 52.1 נקודות, לעומת 53.9 נקודות במאי, לעומת תחזיות הכלכלנים כי המדד יירד לרמה של 53.2 נקודות. מדד ייצור נפרד של HSBC נפל ביוני לרמתו הנמוכה ביותר מזה 14 חודשים. עם זאת, כלכלני גולדמן סאקס העריכו כי הירידה במדד נובעת מכך שלרוב נוטה פעילות הייצור בסין להיות חלשה יותר ביוני, לעומת מאי.

ספרד מכרה אג"ח לחמש שנים בשווי של 3.5 מיליארד יורו ביום חמישי, למרות שמודי'ס הזהירה כי תוריד את דירוג האשראי של ספרד מרמה של AAA. האג"ח נמכרו בתשואה של 3.657% - לעומת 3.532% במכירה הקודמת במאי. לאחר סיום ההנפקה נרשמו ירידות במסחר באג"ח, בשל חששות המשקיעים לבריאותם הפיננסית של ספרד וגוש היורו.

מנכ"ל ענקית הביטוח AIG, רוברט בנמשה, איים כי יתפטר מתפקידו אם יו"ר החברה, הארווי גולאב, לא יעזוב, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. לפי בלומברג, בנמשה אמר לדירקטוריון AIG במהלך ישיבה בשבוע שעבר, כי הוא מעוניין להיות בעל שליטה יותר גדולה על חטיבת ביטוח החיים האסיאתית של AIG ולערוך שינויים בהנהלתה. דירקטוריון החברה, אשר 80% ממנה עדיין בבעלות הממשל האמריקאי, עדיין לא החליט בנושא.

מנוע החיפוש של גוגל בסין נחסם באופן חלקי היום, בשעה שענקית החיפושים המקוונים ממתינה להחלטתה של ממשלת סין בנוגע לחידוש רישיונה לפעול במדינה - כך דיווחה היום החברה. עדיין לא ברור האם החסימה קשורה לסכסוך בין גוגל לבין שלטונות סין בנושאי הצנזורה על תוצאות החיפוש בגרסה הסינית של האתר.

במניות הישראליות, אחרי שהשלימה את הגשת דו"חותיה במלואם, תשוב ורינט, החברה הבת של קומברס (-3.21% , 7.55), להיסחר ברשימה הראשית ביום שלישי הקרוב. זאת, אחרי ארבע שנים של מסחר מעבר לדלפק, על רקע פרשת הבקדייטינג בחברה האם, קומברס, שמנעה דיווחים כספיים מבוקרים.

מגל כינסה אסיפת בעלי מניות מיוחדת ב-12 באוגוסט במטרה לדון בהדחת חברי הדירקטוריון ובראשם יו"ר הדירקטוריון יעקב פרי. זאת, לבקשת הקרנות Prescott, Clough ו-Diker. לפני כשבוע אישרה האסיפה הכללית של מגל את בחירתם המחודשת של יעקב פרי, נתן קירש, יעקב אבן עזרא, זאב לבנה, יעקב נוס וברי סטיפל כדירקטורים לחברה.

בבית ההשקעות מורגן קיגן מעלים את ההמלצה למניית נייס מ-"תשואת שוק" ל-"תשואת יתר", על רקע ההערכות כי החברה תשתמש במאזן החזק שלה ובקופת המזומנים במטרה לבצע רכישות שיאיצו את הצמיחה בחברה. בנוסף, ירדה המניה ב-25% מאז השיא, ב-18 במארס, אז נסחרה המניה ב-33.79 דולר, מה שמהווה הזדמנות כניסה נוספת. בנוסף, נסחרת החברה במכפיל רווח 14.9 על 2010, כאשר החברות האחרות בענף נסחרות במכפיל של 17.8.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully