וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: לא למס הכנסה שלילי

2.7.2010 / 14:30

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר כי מס הכנסה שלילי אינו מהווה תחליף להעלאת שכר מינימום. "מס הכנסה שלילי יהווה חזרה עגומה על השגיאה ההיסטורית של קצבאות הילדים"

לקראת הדיון ביום ראשון הקרוב בוועדת שרים לענייני חקיקה בהצעת החוק להעלאת שכר המינימום של ח"כ עמיר פרץ, אמר אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר כי "מס הכנסה שלילי אינו מהווה תחליף להעלאת שכר מינימום".

"הגיעה השעה שמדינת ישראל תיתן תשובה פשוטה לשאלה האם אנו רוצים להיות מדינה של ציבור עובדים או מדינה של מקבלי תמיכות וקצבאות", אמר לין.

לדבריו, הטענות הנשמעות במשק הן כי מס הכנסה שלילי מהווה תחליף להעלאת שכר המינימום. "אסור לטעות במשמעותו האמיתית של מס ההכנסה השלילי. מס ההכנסה השלילי אינו יותר מאשר מתן קצבאות סעד לאנשים עובדים שהכנסתם נמוכה. ציבור העובדים הופך להיות ציבור של נתמכי סעד".

"מס הכנסה שלילי מהווה קצבת תמיכה חדשה, שתהפוך עובד הזכאי להתפרנס בכבוד להיות עובד שנתמך מקצבת המדינה. מס הכנסה שלילי יהווה חזרה עגומה על השגיאה ההיסטורית של קצבאות הילדים".

לין הוסיף כי "זו אינה הדרך לבנות חברה וזו אינה הדרך לעודד את תרבות העבודה. ההפך. תוואי זה מחדיר עמוק יותר את תרבות החיים מקצבאות במימון משרד האוצר. הדרך הנכונה הינה צמיחה נמשכת של המגזר העסקי, יצירת מקומות עבודה נוספים, והעלאת השכר במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully