וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בבנק הבינלאומי תימשך גם מחר

אלון שן

4.7.2010 / 16:22

לטענת ארגון העובדים, ההנהלה לא מקיימת איתם מו"מ אמיתי ומערימה על העובדים קשיים תוך התנהלות בריונית ודורסנית. ההנהלה: "צעדי הוועדים חסרי הצדקה לאור תנאי השכר הטובים"

עובדי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י, שבשליטת צדיק בינו, הודיעו כי מאחר ופגישתם עם הנהלת הבנק היום (ראשון) לא הניבה תוצאות, השביתה תימשך גם מחר. בשביתה משתתפים גם המנהלים (הלא בכירים) ומורשי החתימה, ולפיכך סניפי שני הבנקים ברחבי הארץ סגורים לקהל.

לטענת העובדים, סכסוך העבודה בבנק פרץ עקב טענות על לחץ בלתי אפשרי ובלתי סביר שמופעל על עובדי הבנק בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת של ההנהלה אשר מפעילה מערכת דיפרנציאלית וחד צדדית; הפרות סדרתיות של הסכמים על ידי ההנהלה ובין היתר את הסכם ההצמדה לבנק לאומי; עומס עבודה; ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת בבנק; העסקת סטודנטים בניגוד להסכמים ועוד.

לטענת ארגון העובדים, ההנהלה לא מקיימת איתם מו"מ אמיתי ומערימה על העובדים קשיים תוך התנהלות בריונית ודורסנית. כך למשל, הודיעה הנהלת הבנק על ניכויי שכר לעובדי הבנק ששבתו בחודש שעבר, גם אם העובדים נעדרו בשל מחלה (עם אישור רפואי) או חופשה מאושרת מראש. כמו כן, טרם הועברו משכורות יולי לעובדים, שעה שהנהלת הבנק הבכירה קיבלה שכר במועד.

לאחרונה הגיע ארגון העובדים להסכם עם חברת "לאומי קארד" לפיו זכאים עובדי הבנק לקבלת מסגרת אשראי נוספת או הלוואה וזאת בתנאים מועדפים. ההסכם עם לאומי קארד נעשה על רקע החלטת הנהלת הבנק לנכות שכר מהעובדים בגין היום בו ערכה ההנהלה "השבתת מגן" שלא על פי דין. בהקשר זה ציין ועד העובדים כי הוא נערך למציאת פתרונות מימון נוספים לעובדי הבנק.

ביום שישי, הפיץ ארגון העובדים חוזר ובו צוין כי: "ייתכן שהמאבק יימשך זמן מה. להנהלה הזו לוקח זמן להבין כי את עובדי הבינלאומי אי אפשר לשבור. אך אל דאגה, הם יבינו זאת היטב בסופו של דבר. בינתיים יש פתרונות כלכליים לעבור את התקופה הבעייתית הזו של התנכלויות מצד ההנהלה.

מהנהלת הבנק נמסר לוואלה! עסקים בתגובה: צעדי הוועדים חסרי הצדקה לאור תנאי השכר הטובים הנהוגים בבנק. עוד יותר תמוהים הצעדים על רקע העובדה ששכר עובדי הבינלאומי צמוד לשכר עובדי לאומי, שהוא מהגבוהים במערכת. ההנהלה מתנצלת על אי הנוחות הזמנית הנגרמת ללקוחות.

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully