וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטח שמיר רוצה עוד מתנובה

יורם גביזון

4.7.2010 / 14:30

מבטח שמיר, אשר מחזיקה ב-73% מהונה של חברת תנובה, הציעה לקרן אייפקס לרכוש את כל מניותיה בחברה, המהוות 56% ממניותיה של תנובה. תוקף ההצעה: עד ה-25 ביולי

חברת מבטח שמיר הגישה הבוקר הצעה לקרן אייפקס לרכוש את כל מניותיה בחברה המשותפת לה ולמבטח שמיר שמחזיקה ב- 73% מהונה של חברת תנובה. מניותיה של אייפקס בחברת המשותפת מהוות 56% ממניותיה של תנובה, כך שההצעה משקפת שווי של 1.077 מיליארד יורו לתנובה. מבטח שמיר מציינת שתוקף הצעתה הוא עד ל-25 ביולי.

החברה מציעה לקנות את מניותיה של אייפקס כשהן נקיות וחופשיות מהתחיבויות כלומר, כאשר החברה המשותפת למבטח שמיר ולאייפקס ממשיכה לשאת על עצמה את המימון שנלקח לצורך רכישת השליטה בחברת תנובה.

מבטח שמיר ציינה כי בכוונתה לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים וכן מאשראים שיועמדו לה על ידי בנקים ישראלים או זרים או מגופים מוסדיים. מבטח שמיר צירפה להצעתה מכתב מבנק ישראלי שמתייחס לאיתנות הפיננסית של החברה וליכולתה הכספיות להשלים את העסקה. מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר מבהירה כי רכישת מניותיה של אייפקס בתנובה עשויה להיעשות בעצמה או בשותפות עם משקיעים נוספים.

רכישת מניותיה של אייפקס בתנובה תאפשר למבטח שמיר להתגבר על התנגדותה של אייפקס לפרסום נתוניה הכספיים של תנובה. התנגדות זו מנעה ממבטח שמיר לפרסם את הדוחות הכספיים המלאים של תנובה כפי שדרשה רשות ניירות ערך והביאו להשעיית המסחר במניותיה של מבטח שמיר החל במחצית מאי 2010 ולהגשת תביעה ייצוגית נגד החברה בתחילת יוני 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully