וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח לאומי: ירידה בתביעות לדמי אבטלה

חיים ביאור

5.7.2010 / 16:00

מהביטוח הלאומי נמסר, כי במחצית הראשונה של 2010 חלה ירידה חדה של 24% בתביעות החדשות לדמי אבטלה. בנוסף, נרשמה ירידה של 9% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2009

במחצית הראשונה של 2010 חלה ירידה חדה של 24% בתביעות החדשות לדמי אבטלה. כמו כן, קיימת ירידה של 9% בסך כל התביעות לדמי אבטלה לעומת התקופה המקבילה ב-2009. כך עולה מנתוני המוסד לביטוח לאומי.

ביוני 2010 חלה יציבות במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה. בחודש זה הגישו המובטלים למוסד לביטוח לאומי (באמצעות לשכות העבודה שבהן הם התייצבו) 14,600 תביעות חדשות. במספר תביעות ההמשך חלה ירידה של 1% לעומת מספרן במאי, ובסך הכל אושרו 60 אלף תביעות המשך לקבלת דמי אבטלה.

לפי הדו"ח האחרון של הלשכה המרכזית לססטיסטיקה, שיעור האבטלה במשק בחודשים מארס ואפריל היה יציב ועמד על 6.9% מכוח העבודה. מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה אתמול כי למרות שבדצמבר 2009 הופעל ההסכם המאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה (הסכם שתוקפו יפוג בסוף 2010), רק מחצית מהמובטלים הצעירים (עד גיל 30) מיצו את זכאותם לתקופה המירבית של דמי אבטלה וכל היתר חזרו לשוק העבודה לפני תום זכאותם. הממצאים מראים כי רוב המובטלים מעוניינים לקבל דמי אבטלה כמה שפחות ימים ולהשתלב בשוק העבודה מהר ככל הניתן, אמרה דומיניסיני.

שר הרווחה, יצחק הרצוג, אמר כי "למרות הירידה העקבית במספר התביעות לקבלת דמי אבטלה החל מתחילת 2010, עדיין שיעור המובטלים במשק גבוה. עם זאת אנו מתמודדים כעת, בין היתר, באמצעות חבילת צעדים שגיבשנו לצד תוכנית הסיוע למשפחות מובטלים, באמצעות מאמנים אישיים המדריכים אותם כיצד להשתלב מחדש בשוק העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully