וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: מקדונלד'ס מעודדת אנורקסיה

רוני לינדר-גנץ ואופיר בר-זהר

6.7.2010 / 10:30

בפרסומת החדשה של הרשת נראה מעצב אופנה שמחשב את מספר הקלוריות שדוגמניות צורכות לפני התצוגה. אב לנערה הסובלת מאנורקסיה: "אני מתכווץ בכורסתי"

הפרסומת החדשה של רשת מקדונלד'ס הצליחה להרגיז לא מעט צופים. בפרסומת נראה מעצב אופנה שמחשב את מספר הקלוריות שדוגמניות צורכות לפני התצוגה. הדוגמניות שלדעתו אוכלות ארוחה שערכה הקלורי גבוה מדי ננזפות ודווקא הדוגמנית שאוכלת ארוחה של מקדונלד'ס מתגלה כזו שצורכת את מספר הקלוריות הנמוך ביותר וזוכה לתהילה.

אחד הנפגעים מהפרסומת, אב לנערה הסובלת מאנורקסיה, שיגר מכתב למנכ"ל מקדונלדס, עמרי פדן, ובו כתב כי "בכל פעם שאני רואה את התשדיר אני מתכווץ בכורסתי. אני מצטרף לבתי לפגישות עם הדיאטנית ועל פי מה שלמדתי ממנה אחד הסימפטומים של אנורקסיה הוא ספירה אובססיבית של קלוריות. התשדיר שהעלתה הרשת שבניהולך מעודד - ואולי יותר מכך - את הנערות להבין כי כדי להיות דוגמניות עליהן לאמץ את דפוס ההתנהגות המוצג בתשדיר".

ברשות השנייה אישרו כי התקבלו כמה תלונות בגין התשדיר, שחלקן טענו כי מדובר בעידוד לאנורקסיה. תלונות אחרות גרסו כי מזון מהיר מהסוג שנמכר במקדונלד'ס הוא אוכל מעובד שאינו בריא ואין לעודד את צריכתו. עם זאת, במערכת הרגולטורית לא מתכוונים לפעול נגד התשדיר. מהרשות נמסר כי "העובדות שמוצגות בתשדיר נתמכות במידע מקצועי ולכן אנו לא מוצאים מקום להתערבות".

ד"ר איתן גור, מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל בבית החולים תל השומר, מסכים עם המתלוננים: "אני בהחלט חושב שזו פרסומת רעה. זה לא שאנשים יחלו באנורקסיה בעקבות הצפייה, כי אנורקסיה לא נגרמת מגורם אחד ויחיד, אך אין ספק שהיא שמה דגש על ספירת קלוריות".

ממקדונלד'ס נמסר בתגובה: תשדיר הפרסומת מעודד תזונה נבונה ומאוזנת, ולא מעודד ספירת קלוריות ואנורקסיה. השתמשנו בעולם הדוגמנות כפרודיה בכדי לנפץ מיתוסים ותפישות שגויות בקרב הציבור, ארוחת סלט קינואה נתפסת כפחותת קלוריות אל מול ארוחת מק רויאל ואנו מוכיחים שזו תפישה שגויה.

בסרטון הפרסומת אנו מעודדים את הקהל הנשי לצרוך ארוחת מקרויאל הכוללת: מקרויאל צ'יפס וקולה זירו המכילים 777 קלוריות, ערך השווה לכ-40% מהתצרוכת היומית המומלצת לאשה, נתון שהוא מאוזן ובטח לא מעודד חלילה לאנורקסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully