וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לדבר בסלולרי במחיר סביר

עמי מי-טל

6.7.2010 / 11:10

חברות הסלולר יתכנסו עם בכירי משרד התקשורת במה שמסתמן כ"גמר" הבלתי מעורער במאבק על דמי הקישוריות. עמי מי-טל קורא לשר התקשורת לעמוד בלחץ ולא להתקפל

השבוע מתקיימים משחקי חצי גמר המונדיאל. בה בעת, יתכנסו בירושלים, בנפרד, נציגי כל חברות הסלולר עם בכירי משרד התקשורת במה שמסתמן כ"גמר" הבלתי מעורער של חברות הסלולר. מאז הכרזתו של שר התקשורת משה כחלון על הפחתה מדורגת של מחירי הקישוריות ב-84%, ממשיכים לתזז בכירי הקרטל את בכירי הממשלה במטרה לשמור על הדובדבן שבקצפת - רווחים מטורפים ודיבידנדים באחוזים גבוהים בסדר גודל של כ-10%-12%. רק לאחרונה הוכיח בנק ההשקעות "סיטי בנק" כי קצב החזר ההשקעה ושיעור הדיבידנד שמספקות חברות התקשורת בישראל הוא הגבוה בעולם.

כיאה לקרטלים משומנים, שימו לב לחלק מאנשי הצוות שגייסו לטובתם חברות הסלולר: שעיה סגל הנחשב מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואף משמש יועץ התקשורת הפרטי של המשפחה בהתנהלותה מול תביעת עוזרת הבית; רו"ח ירון זליכה, אביר העשוקים ורובין הוד בפני עצמו, אלא שחוות הדעת שהוא ממציא מותאמות ללקוח, ראה חוות דעת למירס ובמקביל חוות דעת לפרטנר: לקרוא ולא להאמין שאת שתי חוות הדעת כתב אותו זליכה; ויושבי ראש חברות הסלולר, כשהאחרון שבהם, יו"ר חברת סלקום, עמי אראל, בקמפיין מתוזמן, פירט על גבי מגילה בת 12 עמודים מדוע אסור למשרד התקשורת להפחית את דמי הקישוריות.

מולם, עם הרבה אומץ, עומדים שר האוצר יובל שטייניץ ושר התקשורת משה כחלון. מכבש הלחצים המופעל עליהם אדיר, ונכון לעכשיו הם עומדים בפרץ ולא נשברים. כולנו מקווים שגם כך יהיה, ושלא ייכנעו לזכייני הסלולר.

הגבלים קרטלים ורווחיות

רווחיות עצומה שאין לה אח ורע בעולם הסלולר עומדת על כף המאזניים. "דילול" הרווח של חברות הסלולר נתמך באופן חד משמעי על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, שהביעה את עמדתה כחלק מהשימוע שערך משרד התקשורת ותומכת בהורדה חדה של דמי הקישוריות לעלות האמיתית. לטענתה, תעריפי קישוריות גבוהים מעלים את חסמי הכניסה עבור מפעילים חדשים בשוק. למי שבספק, מדובר בתחרות מחירי קישוריות נמוכים. מאפשרים לחברות נוספות להצטרף למסיבה וסביר להניח שיעשו זאת במחירים נמוכים, תחרות הרי זה מה שאנחנו כל כך רוצים - מחירים הגיוניים ולא קרטל.

המאבק בחברת הייעוץ NERA

חברת NERA הבריטית ביצעה עבור משרד התקשורת את העבודה עליה מסתמך המשרד בהורדת דמי הקישוריות. כל הטענות של זכייניות הסלולר מופנה כלפי אותה עבודה. הרבה סיבות,נימוקים והערות, מסבירים כי עבודת חברת NERA לא מקצועית, לא אחראית ולא מדויקת.

רבותיי, את מי זה מעניין? מדוע אתם כחברות סלולר לא מסתפקות בשיעור רווחיות כפי שמקובל בחברות סלולר מקבילות בעולם, מדוע תזרימי המזומנים שלכם יוצאים מכול פרופורציה כשמשווים אתכם לחברות אחרות ומדוע שיעור הדיבידנד צריך להיות כ 11% ולא 7% כמקובל. התשובה ברורה לכל בר דעת - שואבים לכולנו מאות מילוני שקלים מהכיס ללא הצדקה.

הצרכנים שמתבוננים מהצד במאבק המתוקשר שבין משרד התקשורת לבין חברות הסלולר, חייבים להיות מודעים להשלכותיו. להפחתה משמעותית של דמי הקישוריות חשיבות עצומה על חשבון הסלולארי שלנו. אין לנו רצון להביא לקריסת חברות הסלולר, פגיעה ביכולתן הטכנולוגית, פיטורין וכל שאר ה"איומים" המוזרים שהעלה עמי אראל מאי.די.בי בנאומו המתוקשר. אנחנו רוצים לדבר ובמחיר סביר כפי שמקובל בכל העולם המערבי.

*עמי מי-טל, רו"ח, מרצה בכיר במרכז ללימודים אקדמאיים, אור יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully