וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא נקפיד עכשיו, נגיע למצב של ספרד"

6.7.2010 / 16:00

שר האוצר הציג את תקציב המדינה הדו שנתי לשנים 2012-2011 ואמר: "אנחנו מרסנים את תקציב הביטחון כדי לדאוג לצמיחה ולחינוך"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכה: דורון שטיין)

"אם לא נקפיד עכשיו, נגיע למצב של בריטניה וספרד - ואני בכוונה לא מציין את יוון" - כך אמר היום שר האוצר יובל שטייניץ במסיבת עיתונאים בה הציג ביחד עם בכירי משרדו את התקציב הדו שנתי ל-2012-2011. במסיבת העיתונאים השתתפו סגן שר האוצר, יצחק כהן, מנכ"ל המשרד, חיים שני והממונה על התקציבים, ד"ר אודי ניסן.

שטייניץ הציג שורה של גזירות כלכליות: הדלק יתייקר ב-20 אגורות לליטר ב-2011 וב-20 אגורות נוספות ב-2012, יוטל מס על פחם. נגנזה ההחלטה להפחית את המע"מ מ-16.5% ל-15%, עדכון קצבאות הביטוח הלאומי יידחה ל-2012 ותקציב הביטחון יקוצץ ב-1.4 מיליארד שקל. שר האוצר הדגיש כי אם לא יתבצע משרד הביטחון, יבוצע קיצוץ בתקציבי החינוך, הבריאות והרווחה.

לדברי שטייניץ, "המסר המרכזי בתקציב שאנחנו מגישים לממשלה הוא מאוד פשוט וברור: אחרי גידול דרמטי בחמש השנים האחרונות בתקציב הביטחון - אנחנו מרסנים את תקציב הביטחון כדי לדאוג לצמיחה ולחינוך, וזה התקציב שהממשלה תצטרך לאשר בשבוע הבא".

"אין צמיחה לאורך זמן בלי שמירה על משמעת פיסקאלית. כיוון ששמרנו על משמעת כזו בשנת 2010 יש לנו אפשרות לתוספת מדודה בתקציב. מטרתנו היא לנצל את ההצלחה של ישראל במשבר שעדיין משתולל ברחבי העולם - כדי להניע מעגל צמיחה חדש", אמר שר האוצר.

אמש כבר יצאה לדרכה אחת הגזירות. שר האוצר חתם על צו להעלאת מס הקנייה על סיגריות. המשמעות לצרכן -התייקרות של כ-2 שקלים לחפיסה. תוספת המס הצפויה מהעלאת מס הקנייה היא 700 מיליון שקל לשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully