וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה נערכים להתמוטטות ענקית הנפט BP

סוכניות הידיעות

6.7.2010 / 22:28

"אנחנו נערכים לכל אפשרות", אמר גורם בממשלה לעיתון "טיימס" הלונדוני שידווח כי הממשלה נערכת לקראת התמוטטות ענקית הנפט שאחראית לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו

ממשלת בריטניה מגבשת תוכנית פעולה למקרה של התמוטטות ענקית הנפט BP, המתמודדת עם הוצאות גואות ונפילה חדה במחיר מניותיה עקב דליפת נפט במפרץ מקסיקו שנגרמה עקב שקיעת אסדה שהפעילה החברה לקרקעית הים בחודש אפריל, כך דיווח היום (שלישי) העיתון "טיימס" הלונדוני.

גורמים במשרד האוצר הבריטי עוסקים בגיבוש תוכנית תגובה לאפשרות של קריסת החברה, ונערכים "לכל אפשרות", דיווח טיימס. עם זאת, דובר של ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון, סירב להתייחס לדיווח. "גם לו היתה היערכות מסוג זה, לעולם לא היינו מתייחסים לכך", הוסיף הדובר. כמו כן, סרב הדובר להתייחס לשאלה האם הממשלה מודאגת מאפשרות שקרנות השקעה ממשלתיות זרות ישקיעו ב-BP.

מוקדם יותר היום אמר יו"ר חברת הנפט הלאומית של לוב, שוקרי ראנם, כי ממשלת לוב שוקלת לרכוש נתח בענקית הנפט BP. "החברה מעניינת אותנו כרגע בגלל ששווי המניה נפל בחצי ואנו עדיין מאמינים בחברה. אמליץ לזרוע ההשקעות הממשלתית להשקיע בה, כי לדעתי מדובר במציאה טובה", אמר ראנם.

אנליסט בסיטי של לונדון אמר לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" כי עסקה עם לוב תיתקל בהתנגדות מצד בעלי המניות של BP ותעורר את זעמו של הממשל האמריקאי, שאמנם הסיר את הסנקציות על לוב ב-2004 אך עדיין מנהל יחסים מתוחים עם המדינה בשל קשריה לפיצוץ מטוס פאן אם מעל לוקרבי ב-1988, שהוביל למותם של 270 בני אדם.

מאז התפוצצה אסדת הנפט Deepwater Horizon ב-20 באפריל, שהרגה 11 אנשי צוות וגרמה לדליפה בבאר הנפט שהזרימה כמויות עצומות של נפט למימי מפרץ מקסיקו, נחתך שווי מניית BP בכמחצית. הנפילה החדה במניית החברה הובילה להערכות כי ענקית הנפט הבריטית עשויה ליפול קורבן להשתלטות עוינת. בה בעת, הוצאות החברה בגין הדליפה הסתכמו עד כה ביותר משלושה מיליארד דולר.

ה"דיילי טלגרף" דיווח אתמול כי זרועות ההשקעה הממשלתיות של אבו דאבי וקטאר מנהלות מגעים עם BP בנוגע לרכישת נתח אסטרטגי בחברה, במטרה לתמוך במנייתה ולמנוע אפשרות של השתלטות עוינת מצד חברות גדולות יותר שעשויות לנצל את מצבה. זרוע ההשקעות של ממשלת כווית, שמחזיקה בנתח של 1.8% ממניות BP לאחר ניסיון השתלטות כושל על החברה לפני 13 שנים, הביעה עניין גם היא.

הבנק הבריטי ברקליס זכה לסיוע דומה בשיאו של המשבר הפיננסי העולמי, לאחר שגוף השקעות ממשלתי באבו דאבי וזרוע ההשקעות של קטאר רכשו מניות בבנק והזרימו לו הון בסך 7 מיליארד ליש"ט שהיה דרוש לו כדי להימנע מחילוץ ממשלתי, כמו מתחריו רויאל בנק אוף סקוטלנד ולוידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully