וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ירד לשפל של חודשיים לעומת היורו

נמרוד הלפרן

6.7.2010 / 22:54

הדולר יורד לשפל של חודשיים בעולם; היורו מעל 1.26 דולר. אנליסטים: "פסיכולוגיית השוק השתנתה - נתוני מקרו מאכזבים בארה"ב שוב גורמים להיחלשות הדולר"

הדולר, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם ונופל לשפל של שישה שבועות מול היורו, לאחר שעליות שנרשמו בשוקי המניות בעולם ולאורך מרבית יום המסחר בוול סטריט, הגבירו את תיאבון המשקיעים לסיכונים.

הדולר, אשר זינק ב-15% מול היורו במחצית הראשונה של השנה על רקע משבר החוב האירופי, נחלש היום מולו ב-0.6% לשער של 1.2615 דולר ליורו, לאחר שכבר נחלש מוקדם יותר ב-1% מול היורו לרמה של 1.2662 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-21 במאי.

הדולר נסוג ב-0.4% מול הין היפני לרמה של 87.429 ין לדולר - מרחק של כמחצית הין משפל של שבעה חודשים מול המטבע היפני. מול הפרנק השווייצי מאבד הדולר 0.5% לרמה של 1.0596 פרנק לדולר; מול הליש"ט נסחר הדולר כמעט ללא שינוי ברמה של 1.5136 דולר לליש"ט.

מדד הדולר של ICE, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב - בהן היורו, הין והליש"ט - יורד ב-0.6% לרמה של 84.12 נקודות, לאחר שמוקדם יותר כבר נפל לרמה של 83.82 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז ראשית חודש מאי.

מוקדם יותר היום מסרה חברת המחקר ISM כי מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש יוני לרמה של 53.8 נקודות לעומת 55.4 נקודות במאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 55 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית במגזר, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות. המדד נמצא מעל לרמה של 50 נקודות זה החודש השישי ברציפות.

"השוק מקדיש יותר תשומת לב לנתונים כלכליים בשלב זה של המשבר, ונראה גם שעברו לשלב פסיכולוגי בשוק שבו נתוני מקרו מאכזבים בארה"ב גוררים היחלשות של הדולר", כתבו היום אסטרטגים של בית ההשקעות בראון ברדרס הרימן בדו"ח למשקיעים. מוקדם יותר השנה, נתוני מקרו מאכזבים כאלה היו גורמים למשקיעים להימלט לדולר וגורמים להתחזקותו, הוסיפו.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • יורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully