וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה דמי ביטוח? תוכיח שתמות בתוך שנה

רוני לינדר-גנץ

7.7.2010 / 8:02

שבעה עובדים של שירותי בריאות כללית תובעים את הראל ואת ועד העובדים של הקופה, בטענה שנתקלו בדרישות מפלות לאחר שחלו בסרטן וביקשו לממש את זכותם לפיצוי

תביעה על סך 970 אלף שקל שהגישו השבוע שבעה עובדים של שירותי בריאות כללית נגד חברת הביטוח הראל ונגד האגודה השיתופית של עובדי הקופה וועדי העובדים שלה חושפת עד כמה אכזרי יכול להיות עולם הביטוח.

מדובר בשבעה עובדים שהיו מבוטחים בביטוח הדדי קולקטיבי של הראל, שמעניק פיצוי של 150 אלף שקל במקרה של מחלה חשוכת מרפא או מוות.

לטענת התובעים, המיוצגים על ידי עו"ד נאדיה עוואד ואסף פוזנר ממשרד כהן, וילצ'ק, קמחי, כאשר חלו בסרטן וביקשו לממש את זכותם לקבלת הפיצוי - נדרשו להציג 100% נכות לצמיתות או להמציא לחברת הביטוח מסמך רפואי הקובע כי לא יחיו יותר מ-18 חודשים נוספים. לא נמצא רופא שהיה מוכן לספק מכתב, שבו הוא קוצב את חודשי חייהם הנותרים של חולים קשים.

התובעים החזיקו בפוליסת ביטוח סטנדרטית שמחזיקים מרבית עשרות אלפי עובדי שירותי בריאות כללית.

התובעים טוענים כי חברת הביטוח נהגה כלפיהם בצורה מפלה, משום שבניגוד לתשובה השלילית שקיבלו מהראל, עובדים אחרים שחלו לפניהם והחזיקו באותה הפוליסה - פוצו בלא שנתקלו בכל בעיות.

הרופאים לא מוכנים להחליף את אלוהים

לדברי עוואד, "העובדים האלה נכנסו למלכוד: מצד אחד, הביטוח הלאומי בדרך כלל לא נותן לחולי סרטן אחוזי נכות לצמיתות, אלא מחדש את אחוזי הנכות מדי שנה; ומצד שני, רופאים לא מוכנים לתת למטופל מכתב שקובע מה תהיה תוחלת חייו. הם שואלים, ובצדק, אם הם יכולים להחליף את אלוהים ולקבוע כמה זמן האדם יחיה".

לדבריה, "מדובר במקרים קשים של מחלה שחזרה, וברור שהיא חשוכת מרפא. לעומת זאת, ידוע לנו על מקרים אחרים חמורים פחות, שבהם עובדים שהיו קרובים לצלחת קיבלו את הפיצוי. איך ייתכן שלאחד משלמים ולשני לא? זו בפירוש אפליה".

מחברת הראל נמסר בתגובה: "התביעה טרם הומצאה לנו וככל הנראה גם לא הוגשה לבית המשפט, ולפיכך אין באפשרותנו להתייחס לטענות".

מהאגודה לעזרה הדדית של עובדי שירותי בריאות כללית נמסר: "האגודה פעלה ופועלת לטובת חבריה, עובדי ורופאי שירותי בריאות כללית. בימים אלה הגיע לידי האגודה נוסח של כתב תביעה שטרם הוגש לבית המשפט. עם קבלת התביעה פנתה האגודה למבטחת הראל בדרישה כי טענות התובעים יבדקו לגופן. עם קבלת הממצאים תגיב האגודה לטענות כפי שיידרש. לדעת האגודה אין היא צד דרוש לתביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully