וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני מצטרף למאבק על שכר המינימום

אלון שן

7.7.2010 / 14:20

יו"ר ההסתדרות אמר כי בכוונתו להעלות בימים הקרובים את הנושא בפורום השולחן העגול. עיני: "ההסתדרות תומכת בהעלאת שכר המינימום"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר היום (רביעי) כי בכוונתו להעלות בימים הקרובים את נושא העלאת שכר המינימום בפורום השולחן העגול, המייצג את העובדים, המעסיקים והממשלה, במסגרת הדיונים על תקציב המדינה. עיני אמר את הדברים לאחר שהכנסת דחתה היום את הצעת החוק.

עיני הוסיף ואמר כי "ההסתדרות תומכת בהעלאת שכר המינימום. עוד שעלתה הצעת החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, לפני כחודש וחצי, אמרתי כי הדרך האפקטיבית ביותר להגיע בסופו של דבר להעלאת השכר המיוחלת היא לגבש הסכמה רחבה בין כלל הגורמים במשק. דחיית הצעת החוק, הן בממשלה ואף היום בכנסת, מוכיחה כי הסיכוי להעביר חוק דרמטי מסוג זה ללא הסכמה הוא קלוש".

עיני התייחס בדבריו להסכמים על העלאת שכר המינימום בענפים שונים במשק עליהם חתמה ההסתדרות לאחרונה עם המעסיקים. "ההסתדרות הצליחה להגיע לשורה של הסכמים עם המעסיקים בענפי הבניין, הניקיון, הדפוס ועוד, על העלאת שכר המינימום למאות אלפי עובדים. כך שאינני רואה סיבה שלא נגיע להסכמה בהעלאת שכר המינימום לכלל העובדים במשק. ברגע שנגיע ב"שולחן העגול" להסכמה נביא את הצעת חוק מוסכמת לכנסת ואני מאמין שהיא תעבור".

עיני אף הוסיף כי עסקת החבילה האחרונה במשק מחזקת את הטענה שניתן להעביר חוקים דרמטיים לטובת העובדים בדרך ההסכמה. "בעסקת החבילה האחרונה הצליחה ההסתדרות להעביר שורת חוקים מרחיקי לכת שהרחיבו באופן דרמטי את חופש ההתאגדות של העובדים. השינוי הזה חולל מהפכה בדמות עשרות אלפי עובדים שהתאגדו לאחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully