וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נקנס על שדרוג טיסה ותרם ל"אור ירוק"

צבי זרחיה

7.7.2010 / 15:30

שר הביטחון העביר לעמותה תרומה של 7,536 שקל - קנס שאמור היה להעביר לקופת המדינה, משום ששידרג טיסה ממחלקת עסקים למחלקה ראשונה

שר הביטחון, אהוד ברק, העביר לעמותת "אור ירוק" תרומה של 7,536 שקל, למרות שקיבל הוראה מוועדת האתיקה של הכנסת להחזיר את הסכום לקופת המדינה. ועדת האתיקה הורתה לו בינואר 2009 להחזיר לקופת המדינה את שווי שידרוג כרטיסי טיסה ממחלקת עסקים למחלקה ראשונה על ידי חברת "אל על" בטיסתו לארה"ב יחד עם רעייתו נילי פריאל.

כזכור, ברק ופריאל שודרגו, ושר הביטחון הסביר זאת אז ב"הטבה או במחווה סמלית בלבד, הניתנות מטעמי נימוס על ידי "אל על" לשר הביטחון שהיה בעבר ראש ממשלה". ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הגיש תלונה נגד ברק לוועדת האתיקה של הכנסת. אריאל טען כי קבלת ההטבה מהווה עבירה על החוק. ועדת האתיקה קבעה כי שידרוג כרטיס הטיסה מהווה "טובת הנאה" והורתה לו להשיב את שווי השידרוג לקופת המדינה.

ברק הודיע לפני מספר שבועות לוועדת האתיקה כי העביר את הכסף לעמותת "אור ירוק" לשינוי תרבות הנהיגה בישראל. ועדת האתיקה קיימה דיון נוסף בעניין, מאחר שהוא לא מילא אחר החלטתה להחזיר את שווי המתנה לאוצר המדינה.

ועדת האתיקה, בראשות ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה), הודיעה כי לא תנקוט כעת בצעדים כנגד ברק. ואולם, להבא היא לא תסכים להעברת כספים שיחוייבו ח"כים להשיב לקופת המדינה לגורמים אחרים. אריאל אמר כי "ברק הוא תחמן בלתי נלאה. זה נחמד שהוא תורם למדינה אבל מה בין זה לבין הכסף שהוא גזל מהמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully