וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי דורש תשובה משטייניץ

אבי בר-אלי

8.7.2010 / 7:55

בעל השליטה בקבוצת דלק פנה אל חברת קונגרס, שלי ברקלי, בנוגע לסוגיית העלאת התמלוגים בתגליות הגז והנפט. ברקלי מייצגת את לאס וגאס, שם משקיע תשובה בנדל"ן

בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, פנה אל חברת הקונגרס האמריקאית, שלי ברקלי, בסוגיית העלאתם הצפויה של התמלוגים בתגליות הגז והנפט - כך עולה מדיווח שהועבר אתמול אל משרדי הממשלה.

מהדיווח שהעביר נספח משרד החוץ בוושינגטון, דניאל מרון, עולה כי ברקלי ביקשה להיפגש עמו בעניין, ובמהלך הפגישה ביקשה לקבל הבהרות לגבי דיוני ועדת ששינסקי - הבוחנת בימים אלה את המדיניות הפיסקלית של ישראל בתחום אוצרות הטבע שלה.

לדברי מרון, ברקלי אמרה לו כי שוחחה עם תשובה, וזה העלה בפניה את מורת רוחו בנושא. ברקלי מייצגת את אזור לאס וגאס שבמדינת נוואדה, שם מנהל תשובה, ביחד עם אי.די.בי, את פרויקט המלונאות הענק של פלאזה.

עוד מסר מרון, כי במהלך הפגישה תהתה ברקלי "איך ממשלת ישראל יכולה לשנות גובה התקבולים המגיעים לה מהקידוחים לאחר שכבר נסגרה העסקה בינה לבין החברה הבינלאומית נובל אנרג'י וחברת דלק". לדבריו, ברקלי הוסיפה כי בתור ידידת ישראל, "היא איננה רוצה למתוח עלינו ביקורת פומבית, אך ביקשה שאעביר פנייתה לגורמים הרלוונטיים בישראל".

בסיום הפגישה ביקשה ברקלי להתעדכן דרך השגרירות מתי צפויה ועדת ששינסקי לסיים את עבודתה, וכן מסרה לידי מרון מכתבים בעניין שמוענו לשרי הממשלה - ואף ליו"ר הוועדה, פרופ' איתן ששינסקי.

באחרונה קיבלו גורמי ממשל בישראל כמה פניות מצד גורמים אמריקנים באשר להליך בדיקת מדיניות התמלוגים והמיסוי על תגליות הגז. בין היתר פנו אל שר האוצר, יובל שטייניץ, סגן השגריר האמריקני בישראל ונשיא חברת נובל אנרג'י.

לא ניתן היה להשיג את תגובת דלק לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully