וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים עופר יקימו 470 דירות בהרצליה

שלומית צור

8.7.2010 / 8:41

פרוקט המגורים החדש, המשתרע על קרקע בת 78 דונם, יוקם בשיתוף חברת אזורים דרומית למחלף הסירה, במקום אתר פסולת אותו התחייבו החברות לפנות

פרויקט מגורים חדש סמוך למחלף הסירה. חברות אזורים והאחים עופר הגישו באחרונה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בהרצליה תוכנית להקמת פרויקט מגורים בן 470 דירות בעיר. מדובר בקרקע בת 78 דונם הממוקמת בין כביש החוף לנתיבי איילון דרומית למחלף הסירה, שבה מחזיקה חברת אזורים עוד משנות ה-90.

גיבוש תוכנית בניין העיר (תב"ע) במתחם התעכב בגלל הימצאו של אתר פסולת במקום ומגבלות תעופה. במתחם קיימת תב"ע מאושרת מ-2004 לבניית 600 יחידות דיור במגדלים של 20 קומות בנוסף לשטחי משרדים ומסחר, וכן שטח המיועד לאתר ספורט. אלא שהתב"ע אינה ניתנת ליישום בשל מגבלות תעופה המאפשרות בנייה של עד 12 קומות בלבד והקמת 360 יחידות דיור בלבד.

מגבלות אלה נמצאות כיום בהליך של ביטול, וכשיוסרו מקווים היזמים כי התוכנית שהגישו באחרונה תאושר. התוכנית "הרצליה הילס" שהגישו היזמים, כוללת הקמת 470 דירות בתוספת 32 אלף מ"ר משרדים ו-4,000 מ"ר מסחרי.

המשרד להגנת הסביבה היתנה את אישור התוכנית בפינוי אתר הפסולת הנמצא במקום, כשבמסגרת יישום התוכנית, תיחפר הפסולת המצויה במקום ותמוין למרכיביה השונים. במשרד להגנת הסביבה ציינו כי בחלק מהפסולת ייעשה שימוש לצורכי התוכנית, והדגישו כי מדובר רק בפסולת שסיימה את תהליכי הפירוק שלה ומהווה פסולת אינרטית או בעפר. שאר הפסולת תמוחזר או תישלח לאתרי הטמנה. "המשרד להגנת הסביבה נתן הנחיות ברורות ליוזמי התכנית בנוגע לטיפול בפסולת בתחום התכנית", הוסיפו.

בחברת אזורים ציינו כי חזית הבניינים שייבנו תפנה אל הים וכי בצמוד לאתר מתוכנן שטח נרחב לגן ציבורי ומועדון ספורט הכולל בריכת שחייה. "מיקום המבנים למסחר בסמוך לתחנת הרכבת של הרצליה, יאפשר לבעלי עסקים להגיע בקלות רבה למקום העבודה", ציינו באזורים. "לאחר אישור התוכנית בכוונת החברה לבנות תחילה את דירות המגורים".

בעיריית הרצליה הדגישו כי התוכנית חיונית בשל העובדה כי היא מחייבת את היזמים לפנות את אתר הפסולת שבמשך שנים היווה מפגע תברואתי. את התוכנית תכנן משרד כנען שנהב אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully