וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אייפקס עדיין רוצה את פסגות

נועם בר

8.7.2010 / 8:05

בצל חקירת רשות ני"ע, ממשיכה קרן אייפקס לקדם את רכישת בית ההשקעות מידי קרן יורק. אייפקס חתמה על רכישת 76% ממניות פסגות, תמורת 2.3 מיליארד שקל

בצל חקירת רשות ניירות ערך, ממשיכה קרן איפקס לקדם את רכישת בית ההשקעות פסגות מידי קרן יורק, עסקה שנחתמה בתחילת 2010. בשבוע שעבר פנתה איפקס לרשות ניירות ערך כדי לקבל אישור להעברת הבעלות בחברת קרנות הנאמנות של פסגות, שבראשה עומד רועי ורמוס. איפקס גם פנתה למפקח על הביטוח כדי לקבל אישור להעברת הבעלות בחברות הגמל והפנסיה של פסגות. במקביל הגישה איפקס לבורסה לניירות ערך בקשה לאישור העברת הבעלות על "חבר הבורסה" של פסגות (פסגות היא אחד מ-28 חברי הבורסה).

לפי החוק, כאשר בית השקעות מעוניין להעביר שליטה בו לבעלים חדשים, עליו לבקש אישור מהרגולטור האחראי, כלומר מהרשות, מהבורסה ומהמפקח על שוק ההון והביטוח. בקשת האישור כוללת פרטים על הבעלים החדשים והדירקטורים שיכהנו מטעמו.

איפקס, המיוצגת בישראל על ידי זהבית כהן, חתמה על רכישת 76% ממניות פסגות, בית ההשקעות הגדול בישראל, מידי קרן יורק, המיוצגת בישראל על ידי ג'רמי בלנק, תמורת 2.3 מיליארד שקל, מחיר המשקף לפסגות שווי של 3.1 מיליארד שקל. ואולם חקירת רשות ניירות ערך בפסגות, שהחלה בסמוך לחתימה על העסקה, העמידה את העסקה בסימן שאלה. החקירה בפסגות מתמקדת בחשד להרצת ניירות ערך בתיק הנוסטרו של החברה.

במסגרת הסכם הרכישה המקורי, הגדירה איפקס את הישארותו של ורמוס בתפקיד המנכ"ל כתנאי מתלה לעסקה. ואולם החקירה טרפה את הקלפים בעניין זה, ועתה לא ברור אם ורמוס ושני המנהלים הנוספים המצויים בחקירה - אריק שטיינברג, יו"ר החברה, ושי ירון, מנכ"ל החברה-הבת שהיתה אחראית לנוסטרו - יוכלו להישאר בתפקידם. בשוק מעריכים כי הרשות, המבצעת את החקירה, תבקש לעכב את אישור העברת השליטה בקרנות הנאמנות עד סיום החקירה.

לגבי האישורים האחרים שאמורים להעניק לאיפקס המפקח על הביטוח והבורסה, ההערכות בשוק הן שאלה יישרו קו עם החלטת הרשות, היות שאינם מעורבים בחקירה.

התשובות לבקשת איפקס צפויות להגיע בתוך חודשיים, זמן שלפי הערכות, יספיק גם לסיום חקירת הרשות בפסגות. לפי לוח הזמנים המקורי, הסגירה של עסקת הרכישה צפויה להתבצע בסוף ספטמבר 2010.

אין מניעה לאישור

הסיטואציה שבה נמצאת פסגות כיום מזכירה אירוע קודם בעברה. ב-2006, כשביקשה קרן יורק לרכוש את השליטה בפסגות מידי בנק לאומי, עיכבה הרשות את מתן האישורים להעברת הבעלות והתנתה אותם בהדחת המנכ"לית דאז, גבי רביד, וסגנה דני זילביגר; השניים היו נתונים בחקירה בחשד למעורבות במתן טובות הנאה ליועצי השקעות בבנק לאומי כדי שאלה ירכשו עבור לקוחותיהם את קרנות הנאמנות של פסגות. בסופו של דבר, בוטל כתב האישום שהוגש נגדם, אלא שהיה זה לאחר שעזבו את תפקידם ונותרו ללא עבודה במשך שנים.

עם זאת, קיים שוני בין שני האירועים שכן במקרה שהתרחש ב-2006 יורק ביקשה גם רישיון לניהול חברת הקרנות שלא היה אמור לעבור עם עסקת הרכישה, ואילו עתה פסגות נמכרת עם הרשיון. כלומר, הדבר הצריך גם אישור של הרשות למינוי של מנכ"לית החברה דאז גבי רביד. במצב הנוכחי הרשות אינה נדרשת לאשר את המנכ"ל ורמוס, ולכן מבחינה חוקית אין מניעה להעניק את האישור לאיפקס.

תגובת רשות ניירות ערך: "הרשות קיבלה את בקשת איפקס והיא בוחנת את הנושא".

מהבורסה לניירות ערך סירבו למסור פרטים לגבי כוונות הפעולה של הבורסה בעניין, ואם בכוונתה לפעול על דעת עצמה או ליישר קו עם רשות ניירות ערך. "הבורסה אינה נוהגת להגיב בנושאים מעין אלה", נמסר מהבורסה. כמו כן ציינו בבורסה כי שבועיים לפני הדיון בעניין צפויים להתפרסם על כך הודעות באתר מאיה ובעיתונות הכתובה.

מאגף הפיקוח על הביטוח לא נמסרה תגובה.

מאיפקס סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully