וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים אתכם פחות: ירידה בשכר ברילוקיישן

עידו סולומון

8.7.2010 / 9:40

מסקר שערכה חברת רילוקיישן ג'ובס עולה, כי שכרם של עובדי הרילוקיישן והתנאים הנלווים רשמו ירידה של 10%-30% בהשוואה לשנה הקודמת

השפעות המשבר הפיננסי העולמי לא פסחו על העובדים הישראלים המוצבים בחו"ל. שכרם של עובדי הרילוקיישן וכן התנאים הנלווים ירדו ב-2009 בשיעור של 10%-30% לעומת השנה הקודמת, כך עולה מסקר שערכה חברת רילוקיישן ג'ובס, בקרב חברות היי-טק, טלקום, נדל"ן, חברות פרויקטים ואחזקות וחברות תעשייה.

בכנס שקיימה באחרונה חברת אושן רילוקיישן באוניברסיטת תל אביב חשפו מנהלי התחום בחברות גדולות דרכים נוספות לחיסכון בכל הקשור להשמת עובדיהן בחו"ל, מעבר להורדה בשכר: שליחת עובדים בגפם - ללא משפחות, קיצוץ במספר הביקורים בישראל במהלך השהות וקיצור הביקורים בחו"ל של בני המשפחה. מנתוני הסקר עולה כי חשבים, כלכלנים ומנהלי כספים ספגו ירידות של 10%-20% משכרם, ובעלי תפקידים בתחום ההנדסה האזרחית (מנהלי פרויקטים ומהנדסים) ספגו ירידה של כ-30%, בעיקר בגלל התפוצצות בועת הנדל"ן במזרח אירופה ובארה"ב, שהביאה לעצירה וביטול של פרויקטים. אנשי לוגיסטיקה ותפעול הפסידו כ-20% משכרם לעומת 2008.

ענף ההיי-טק, אחד היצואנים הגדולים של כוח אדם מישראל לרחבי הגלובוס, נפגע גם הוא. מנכ"ל או מנהל סניף של חברה קטנה או בינונית נאלץ לוותר על כ-10% משכרו. מנהלי פרויקטים בתחום הטלקום ומנהלי לקוחות ספגו ירידה של 15% ומתכנתים ספגו ירידות בשכרם בשיעור של 15%-25%, בעיקר בתחומי ה-JAVA ו-C++.

רבים מסרבים לעבור

לדברי עינת גז, מנכ"ל רילוקיישן ג'ובס, רבים העדיפו לסרב בשנתיים האחרונות למעבר. "בתפקידים בכירים השכר נפגע בצורה משמעותית וחברות העדיפו לבנות מודלים לתגמול המבוסס על בונוסים וביצועים בשטח", אומרת גז. "גם חבילות הנלוות לרילוקיישן נפגעו כשמרכיבי המשפחה, דוגמת חינוך יקר לילדים או מספר הטיסות לישראל, קוצצו מאוד או בוטלו".

שמעון רודד, ראש אגף משאבי אנוש והדרכה במשרד החוץ, סיפר שלהבדיל מבעבר כיום יותר עובדים נוסעים לשליחויות בחו"ל בגפם גם כשמדובר בתקופות ארוכות של שלוש וארבע שנים. "נדרשנו להתאים את עצמנו למציאות ובמקום לשלוח משפחות שלמות אנחנו משתדלים לספק מעטפת תומכת, למשפחה שנשארת בישראל ולעובד בחו"ל. אם זה סיוע פסיכולוגי ואם מבחינת מספר הפעמים שמתירים לעובד להגיע לישראל. אם בדרך כלל התרנו ביקור אחר או שניים, כיום מאפשרים שלושה או ארבעה ביקורים לעובד בישראל או שמאפשרים למשפחה לבקר את העובד".

"באחרונה היינו צריכים לשלוח עובד לסין לתקופה מסוימת ובדקנו מי מהעובדים הצעירים יותר יכול לנסוע כי לימודים של ילדים מייקרים את השליחות מבחינה תקציבית", סיפר אליעזר קלאי, מנהל גלובלי של תגמול והטבות בחברת NDS. לדבריו החליטו בחברה לקצר נסיעות ולדאוג שלא יימשכו יותר מחצי שנה כדי לחסוך בהוצאות המסים.

גליה אלינסקי, מנהלת מחלקת ניוד עובדים עולמי באינטל ישראל, הסבירה שגם כיום לרילוקיישן תפקיד מכריע בקידומו האישי והמקצועי של העובד בחברה, אך להבדיל מבעבר, עובדים רבים, בעיקר בני דור ה-Y, אינם ששים לעקור את מקום מושבם אל מעבר לים. "פעם היה ברור שאם אתה מציע למישהו רילוקיישן הוא לוקח את ההזדמנות. כיום יש אנשים שרודפים אחרי תפקידים בחוץ ותופרים לעצמם משימות, ואחרים, שבוררים את הנסיעות.

"בגלל שהפערים הכלכלים הצטמצמו והעולם נהפך לקטן ונגיש, בשביל לחיות חצי שנה באמריקה לא צריך לעבוד באינטל. הרבה פעמים צריך להסביר לעובדים שהם מקריבים את הנוחות אבל יחזרו עם תפקיד חדש ואופק לקריירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully