וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר בענף הבניה

אביטל מולאי

8.7.2010 / 9:50

שר התמ"ת חתם לאחרונה על צו אשר בא להסדיר את תנאי העבודה של כלל העובדים בענף הבנייה והשיפוצים

לדברי השר בן אליעזר, חשוב לשדרג את תנאי העבודה והשכר של עובדי ענף הבניי ולהסדירם, זאת לאור חוסר הבהירות שהיתה באשר לתנאי העבודה בענף.

הצו שנחתם הינו צו הרחבה להסכם הקיבוצי הכללי שבין ההסתדרות הכללית לבין התאחדות הקבלנים, והוא בא להסדיר את תנאי העבודה של כלל העובדים בענף הבנייה והשיפוצים.

הממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד התמ"ת, עו"ד שלמה יצחקי מציין כי ההסכם מותנה בהוצאת צו הרחבה והוא יכנס לתוקף עם פרסומו של צו ההרחבה. הצו יסדיר את כלל תנאי העבודה , השכר והזכויות בענף בכללותו, לרבות בתחום התשתיות והשיפוצים. הצו החדש יבטל את כל צווי ההרחבה שהיו להסכמים קיבוציים קודמים בענף.

שכר מינימום ותנאים סוציאליים

עוד מציין עו"ד יצחקי כי הצו קובע גם שכר מינימום ענפי לעובדים (4350 ¤ ) ולמנהלי עבודה (6550 ¤ ). על ששכר זה יתווספו תעריפים גבוהים יותר בגין ותק עבודה בענף. זאת, בנוסף לתוספות שכר של 2% בינואר 2011 ו-4% נוספים ב- ינואר 2012.

בנוסף הצו כולל הסדרת כלל תנאי העבודה: פנסיה מקיפה מהיום הראשון לעבודה; קרן השתלמות; שכר תעריפי לפי וותק בענף; חופשות מיוחדות; תוספת לימי חופשה עפ"י החוק; תוספת לדמי הבראה; דמי נסיעה; בגדי עבודה; תוספת לימי מחלה; וקיצור שבוע העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully