וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בבינלאומי תימשך עד להודעה חדשה

אלון שן

8.7.2010 / 14:10

כ-2,000 מעובדי הבנק הגיעו לגני התערוכה והפגינו את כוחם מול הנהלת הבנק. יו"ר הוועד: "בכל הישיבות דיברנו רק על המונדיאל. כנראה שגורל הבנק לא חשוב להנהלה"

נציגי העובדים בבנק הבינלאומי הודיעו היום (חמישי) כי השביתה בבנק הבינלאומי ובבנק פאג"י תימשך עד להודעה חדשה. אתמול נערכו שיחות מו"מ בין הצדדים אולם לא הושגה כל התקדמות, מסרו העובדים. בשביתה משתתפים גם המנהלים (הלא בכירים) ומורשי החתימה, ולפיכך סניפי שני הבנקים ברחבי הארץ סגורים לחלוטין לקהל הרחב.

סכסוך העבודה בבנק פרץ עקב טענות של העובדים על לחץ בלתי אפשרי ובלתי סביר שמופעל עליהם בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת של ההנהלה אשר מפעילה מערכת דיפרנציאלית וחד צדדית; הפרות סדרתיות של הסכמים על ידי ההנהלה ובין היתר את הסכם ההצמדה לבנק לאומי; עומס עבודה; ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת בבנק; העסקת סטודנטים בניגוד להסכמים ועוד.

בכנס שנערך הבוקר בגני התערוכה בתל אביב השתתפו כ-2,000עובדי הבנק. בכנס השתתפו גם יו"ר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, יו"ר וועד המנהלים בבנק הבינלאומי, יונה גולדשלגר, יו"ר ועד עובדי אוצר החייל, יצחק נעמן ויו"ר וועד עובדי בנק מסד, דני בנו.

חנוך ליבנה, יו"ר ארגון העובדים בבנק הבינלאומי ובבנק פאג"י נשא דברים באירוע. באשר לשיטות השיווק האגרסיביות בבנק ציין ליבנה כי "לא ייתכן שפקיד יבוא לעבודה ובמקום לשרת ולהיות בנקאי הוא יחשוב כמה כרטיסי אשראי עליו למכור כדי לא להיות מפורסם ברשימות הבושה של ההנהלה. ההנהלה לא מוכנה לחתום על הסכם שיאסור התנהלות בריונית כזו". ליבנה גם ענה לז'אק אלעד, יו"ר דירקטוריון הבנק שהתראיין בתקשורת: "כנראה שהנתון אליו הגיע ז'אק אלעד לפיו עובדי הבנק מרוויחים 300 אלף שקל בשנה זה ממוצע השכר החודשי שלו ושל מנכ"לית הבנק. חבל שהוא לא זוכר מאיזה בית הוא הגיע". עוד הוסיף ליבנה, כי "אלעד הוא כנראה גם סטנדאפיסט בשעות הפנאי."

עובדי הבנק טוענים, כי בניגוד להנהלת הבנק הבכירה, הם לא קיבלו את שכרם ב-1 לחודש אולם הבוקר שולמו המשכורות. ליבנה ציין בהקשר זה: "זו התוצאה של החוסן של העובדים. אנחנו לא נשברים מול התנהלות אלימה וסנקציות כלכליות. פתאום כל התירוצים של ההנהלה על עיכוב המשכורות נעלמו והם החליטו להעביר את השכר. כנראה שהם מפחדים". עוד הוסיף ליבנה: "אנחנו לא דורשים מיליונים כמו בעל הבית שמסדר עבודות לבני משפחתו. אנחנו רוצים את מה שמגיע לנו בהסכמים ועל זה לא נתפשר."

לגבי המשך השביתה אמר ליבנה: "כשהנהלת הבנק תנהל איתנו מו"מ אמיתי, אז נפסיק את השביתה. בינתיים בכל ישיבות המו"מ דיברנו רק על המונדיאל. כנראה שגורל הבנק לא חשוב להנהלה". יו"ר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, ציון שמע: "השביתה וכל האמצעים הארגוניים הם אמצעי ולא המטרה. ארגון העובדים התחיל בשביתה כאשר לא נותרה כבר ברירה. אני קורא להנהלת הבנק לשבת עם נציגות העובדים למשא ומתן אינטנסיבי ואפקטיבי. הבנק הוא הבית של העובדים ושל ההנהלה כאחד".

מהנהלת הבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "ההנהלה, בניגוד לוועדים, היתה קשובה לעובדים ושילמה את משכורת יולי, המשולמת חודש מראש, בניכוי ימי השביתה. זאת למרות שהעובדים שובתים השביתה ולמרות הקשוי הלוגיסטי לבצע את ניכוי ימי השביתה ללא עובדי מחלקת שכר שהם כידוע שובתים". הנהלת הבנק הוסיפה כי נעתרה אמש להצעת ועד המנהלים לפנות לגישור מתוך מטרה לסיים את השביתה הבלתי אחראית והבלתי מידתית בה נוקטים הועדים ולשבת למו"מ. "עובדי הבינלאומי נהנים מתנאים ומשכר הצמודים כידוע לשכר עובדי לאומי והם מהגבוהים במערכת", נמסר מההנהלה.

שביתה גם בבנק אוצר החייל

עובדי בנק אוצר החייל נכנסו הבוקר (חמישי) ליומה השני של השביתה. כזכור, אתמול פתח ועד עובדי הבנק בשביתה כללית. העובדים, אשר טוענים כי שכרם הוא בין הנמוכים במערכת הבנקאית דורשים להשוותו לשכר עובדי הבנק הבינלאומי. עוד טוענים העובדים כי הסבת מערכת המחשוב של הבנק גרמה לכך שהעובדים עובדים שעות רבות יותר ללא תגמול וכי גם לקוחות הבנק סובלים מכך עקב התורים הארוכים והזמן שלוקח להם לבצע פעולות.

יו"ר ועד עובדי בנק אוצר החייל, יצחק נעמן אמר: "אנחנו לא נהיה הסינדרלה של המערכת הבנקאית. נאלצו לצאת לשביתה נגד רצוננו – זו השביתה הראשונה בהסטוריה שלנו ואנו מקווים שלא נאלץ בעתיד לחזור על כך. ניסינו לשבת למשא ומתן עם הנהלת בנק אוצר החייל וגילינו לצערנו כי אין להם סמכות לקבל החלטות. אנו מקווים שהנהלת הבנק הבינלאומי והבעלים. הנהלת הבנק אינה מבינה שנזקים כספיים ניתן לתקן אך את מחוייבות העובדים, אהבתם לבנק ותחושת השייכות והנאמנות יהיה קשה להחזיר, ולכן עדיף שעה אחת קודם".

מבנק אוצר החייל נמסר בתגובה: "צר לנו כי וועד העובדים של בנק אוצר החייל לא נותן הזדמנות אמיתית למשא ומתן בין הצדדים והחליט להשבית את עבודת הבנק. ההנהלה סבורה כי בשלב זה של המשא ומתן השוטף מול הוועד אשר נועד למצוא הסדר לשביעות רצון הצדדים אין כרגע מקום לא לעיצומים ולא להשבתה. הדרישות הכספיות של הוועד אינן סבירות ואינן מקובלות לנוכח רמת השכר והתנאים מהם נהנים עובדי בנק אוצר החייל. אנו מצרים על כל פגיעה הנגרמת לציבור לקוחותינו ומקווים ומאמינים שוועד עובדי בנק אוצר החייל יחזור במהרה לשולחן הדיונים ועובדי הבנק יחזרו לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully