וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרה השלימה גיוס של 20 מיליון דולר; בנק אוף אמריקה וקרן ויז'ן קפיטל הצטרפו לשלב השני של הגיוס עם השקעה של 5 מיליון דולר

בעז בבאי

17.1.2002 / 11:19

בגיוס 15 מיליון הדולר הראשונים של הסבב שנסגר באוקטובר השתתפו TLcom האיטלקית והקרנות הישראליות JVP וג'מיני



חברת ספרה (Sphera), העוסקת בפיתוח פתרונות לניהול מרכזי של אלפי אתרים עבור ספקי אינטרנט, השלימה גיוס של 20 מיליון דולר. בשלב הראשון - באוקטובר - גייסה ספרה 15 מיליון דולר והיום הודיעה על הצטרפות של קרן הסיכון האמריקאית-אירופית ויז'ן קפיטל (Vision Capital) ובנק אוף אמריקה אקוויטי פרטנרס, זרוע ההון סיכון של בנק אוף אמריקה, עם השקעה של 5 מיליון דולר.



גיוס 15 מיליון הדולר הראשונים של הסבב השני, הובל על ידי TLcom האיטלקית, שהשקיעה כ-6 מיליון דולר ומשקיעים קיימים בחברה - הקרנות JVP שהשקיעה כ-6 מיליון דולר וג'מיני - כ-3 מיליון דולר. בחברה מושקעות גם הקרנות רויטרס גרינהאוס פאנד ו-CSK, שלא השקיעו בסבב זה.



מוצר הדגל של ספרה - HostingDirector - מאפשר לספקי אינטרנט, לחוות שרתים ולחברות Web hosting, לייעל את תהליכי הניהול של שירותי האינטרנט. הייעול מושג באמצעות תוכנה המשמשת כפלטפורמה להוספה אוטומטית של יישומים ושל אפליקציות תוך חיסכון בזמן ובכוח אדם. כמו כן מספק HostingDirector מקור הכנסות לחברות Web hosting באמצעות שורה של כלים, המיועדים למשתמש הסופי (בעלי אתרים) ואשר מאפשרים לו להוסיף מאגרי נתונים, אפליקציות של סחר אלקטרוני ועוד.



החברה הכריזה באחרונה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם יבמ לשיווק HostingDirector כחלק מתוכנית "Blue Velocity" של IBM ועל השקת מוצר Windows 2000 שפותח בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט.



ספרה, שהוקמה ב-1998, מפתחת פלטפורמת תוכנה לניהול אירוח אתרים ואפליקציות (WebHosting & ASP). החברה, המנוהלת על ידי תמר נאור, מעסיקה כ-80 עובדים, מתוכם 55 עובדים במרכז הפיתוח בישראל והשאר במטה החברה בניו יורק ובמשרדי המכירות של ספרה בלונדון ובוושינגטון.



בתחילת דרכה גייסה החברה גיוס סיד של 3.5 מיליון דולר מ-JVP. בסוף 2000 גייסה 13.5 מיליון דולר. את הגיוס השני הובילה קרן ההון ג'מיני, והשתתפו בו JVP, זרוע השקעות הון הסיכון של חברת רויטרס - גרינהאוס פאנד, ו-CSK היפאנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully