וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 דונם בפרדס חנה נמכרו ב-2 מיליון שקל

שלומית צור

9.7.2010 / 11:00

הקרקע שנרכשה נמצאת כ-250 מטר מהשטח עליו תקים בקרוב חברת ביג מרכז פאוור סנטר. לאחרונה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון את שינוי הייעוד של קרקע זו מחקלאות למסחר ותעסוקה

הנכס: מדובר בקרקע חקלאית בת 19 דונם, הממוקמת בשדרות הנדיב בפרדס חנה, שהוא ציר המחבר את בנימינה לזכרון יעקב. מדובר בקרקע פרטית ולא של מינהל מקרקעי ישראל.

ניתוח העסקה: הקרקע שנרכשה נמצאת כ-250 מטר מהשטח עליו תקים בקרוב חברת ביג מרכז פאוור סנטר. הקרקע עליה יוקם הפאוור סנטר נמצאת בידי משפחת רביד. בחודש אפריל האחרון אישרה הוועדה המחוזית לתכנון את שינוי הייעוד של קרקע זו מחקלאות למסחר ותעסוקה. חברת ביג מרכזי קניות כבר התקשרה עם המשפחה בהסכם שכירות.

הקרקע שנמכרה כעת מוגדרת על פי תוכנית המתאר המחוזית כ"נוף כפרי פתוח". את הקרקע מכרו בעלים פרטיים שקיבלו אותה בירושה, והיא נרכשה על ידי יקיר מלכה, בעל חברת יש נכסים הפועלת לאיתור קרקעות חקלאיות.

הסכום ששולם (באמצעות הון עצמי) עבור הקרקע משקף מחיר של 105 אלף שקל לדונם - סכום סביר יחסית לקרקע שאינה חסרת פוטנציאל לחלוטין. העסקה מעידה על רמת ביקוש גבוהה לקרקעות באזור פרדס חנה, ומשקפת ציפייה של הרוכש למימוש עתידי, גם אם רחוק.

להערכת מלכה, בשל הסמיכות לקרקע שהופשרה, קיים סיכוי כי בעתיד ישונה גם ייעוד הקרקע שרכש למסחר ותעסוקה. עם זאת, כמובן שמדובר בהערכה ספקולטיבית בלבד.

שורה תחתונה: קרקע חקלאית היא עסקה ספקולטיבית, עם ציפייה להפשרה קרובה של הקרקע.

סייעו בניתוח העסקה:

יקיר מלכה בעל חברת יש נכסים, שמאית המקרקעין נחמה בוגין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully