וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! רוכשת את השליטה באתר יד2

11.7.2010 / 9:04

במסגרת העסקה תרכוש וואלה! 75% מחברת "קורל תל" המחזיקה באתר יד2, אתר הלוחות המוביל בישראל, תמורת 117.5 מיליון ש"ח

וואלה!, פורטל האינטרנט המוביל בישראל, מודיעה היום (א') על עסקה במסגרתה תגיע לאחזקה של 75% בלוח יד2 עם אופציה להגדלת אחזקותיה ל-100% בעתיד. במסגרת המהלך תמכור חברת טייגר הולדינגס לוואלה! את חלקה (49%) בחברת "קורל תל" המחזיקה ביד2. כמו כן, שון תל וחברת Waldemar, אשר להם 51% ממניות החברה, ימכרו לוואלה! 26% ממניותיהם וירדו לאחזקה של 25% ב"קורל תל". הרכישה כוללת את אחזקות "קורל תל" במחירון הרכב של יד2, בלוח הדרושים JobCity ובנוסף, 42.5% ממנוע השוואת המחירים "כמה" (Kama).

יד2 הינו אתר הלוחות הגדול והמוביל בישראל, בפער ניכר על כל מתחריו, עם למעלה מ-2.5 מיליון גולשים וכ-250 מיליון דפים נצפים מידי חודש. האתר כולל לוחות בתחום הנדל"ן, רכב (כולל מחירון רכב בשיתוף איגוד השמאים בישראל), מוצרי יד שנייה, בעלי חיים ועוד. עפ"י סקר TIM לחודש מאי, יד2 הינו אתר הלוחות הפופולרי בישראל הממוקם במקום הרביעי בקרב האתרים הישראלים, עם שיעור חשיפה שבועי של כ-31% (כ-1.2 מיליון גולשים מדי שבוע). בשנת 2009 הציגה יד2 גידול של 45% בהכנסות לכ-37 מיליון ש"ח לעומת ההכנסות בשנת 2008, והרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-15 מיליון ש"ח – גידול של כ-39% בהשוואה לרווח בשנה קודמת.

בשנה האחרונה הקימו וואלה! ויד2 בבעלות משותפת את לוח הדרושים JobCity והפעילו שיתוף פעולה אסטרטגי לקידום הדדי של אתריהן: לוח יד2 מקודם מעמוד הבית של וואלה! וממשקי החיפוש של יד2 משולבים במגוון ערוצי תוכן מרכזיים. בתוך כך, תכני וואלה! משולבים באתר יד2, לרבות הצבתה של וואלה! שופס כפלטפורמת הקניות של מוצרים חדשים.

עם הרכישה תמשיך יד2 להתנהל כעסק עצמאי תוך יצירת סינרגיות נוספות בין החברות. מייסד החברה שון תל ימשיך לכהן כיו"ר פעיל של החברה למשך 3 שנים לפחות, בשיתוף פעולה עם יבין גיל-מור שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל יד2. השלמת העסקה כפופה לקיום מספר תנאים, ביניהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

"עתיד גדול של צמיחה"

אילן ישועה מנכ"ל וואלה!: "אנו גאים לצרף לקבוצת וואלה! את יד2 - אתר הלוחות המוביל בישראל. שון תל ושותפיו בנו יש מאין את אחד האתרים המוצלחים והרווחיים ביותר באינטרנט הישראלי. מדובר במהלך אחד בסדרה של מהלכים אסטרטגיים ממוקדי צמיחה אשר נועדו להבטיח את מעמדה של קבוצת וואלה! כמובילת האינטרנט הישראלי".

ישועה הוסיף כי "יד2 היא חברה צומחת הפועלת בתחום צומח עם שיעורי רווח גבוהים. לצד התועלת והערך שמביא האתר לגולשים, הוא נחשב לאחד האתרים היעילים והממוקדים ביותר עבור מפרסמים. הסינרגיה בין קבוצת וואלה! לקבוצת אתרי יד2 רבה ונוגעת לכל הרבדים: מכירות, טרפיק ויעילות תפעולית. אנו רואים חשיבות רבה לכך ששון תל בחר להמשיך להחזיק 25% מהבעלות בחברה וימשיך להוביל את הקבוצה כיו"ר פעיל במהלך 3 השנים הקרובות" .

שון תל, יו"ר ומייסד יד2: "כשם שוואלה! הוא אתר העם - יד2 הוא אתר הלוחות של העם וכך גם ישאר. במהלך השנים החולפות הצלחנו לבסס את מעמדו של יד2 כמוביל בתחומו בפער ניכר על מתחריו, כאשר המנוע האדיר של וואלה! והסינרגיה עם מכלול פעילויות הקבוצה, יאפשרו לאתר להמשיך ולהאיץ את קצב צמיחתו ולהיכנס לתחומים חדשים. שורה ארוכה של מיזמים המשלימים את פעילותו של אתר יד2 בכל החזיתות, עומדת עכשיו על הפרק ואנו מבטיחים כי הפתעות רבות ונעימות עוד מחכות לציבור הגולשים מחד ולקהל המפרסמים מאידך. החיבור הבין-אישי והחיבור המקצועי עם וואלה!, הוכח כיעיל כבר בשיתופי הפעולה הקיימים בין הגופים. אני בטוח שעתיד גדול של צמיחה עוד לפנינו".

העסקה לוותה על-ידי עו"ד חנן חביב ועו"ד שמחה קובארי מהרצוג פוקס נאמן ועו"ד דיויד שוורץ מיגנס, גסר, שוורץ ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully