וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הבינלאומי: צו מניעה לעובדים?

אלון שן

11.7.2010 / 10:00

בית הדין האזורי בחיפה ידון בבקשת הנהלת הבנק למתן צו מניעה שיורה לעובדים לשוב לעבודה סדירה, זאת לאחר שסניפי הבנק מושבתים כבר למעלה משבוע

בית הדין האזורי בחיפה ידון היום (ראשון) בבקשת הנהלת הבנק הבינלאומי למתן צו מניעה שיורה לעובדי הבנק לשוב לעבודה סדירה, זאת לאחר שעובדי הבנק משביתים את הסניפים למעלה משבוע. הבקשה הוגשה על ידי עו"ד נחום פינברג וקרן שליט ממשרד נ. פינברג ושות'. עובדי הבנק ישיבו באמצעות עו"ד ארי הלל וליאור גרו, ומנהלי הבנק הבינלאומי באמצעות עו"ד יונתן פסי וההסתדרות.

גורמים המעורבים במשא ומתן העריכו הבוקר כי בית הדין יחייב את הצדדים לקיים הליך מוסדר של משא ומתן בחסות בית הדין. ייתכן שביה"ד אף יחייב את העובדים לשוב לעבודה לתקופה מסוימת אשר במסגרתה יתנהל הליך אינטנסיבי של משא ומתן. לאחר תקופה זו, יידרשו הצדדים להודיע לבית הדין מה תוצאות המשא ומתן.

היום יהיה זה היום התשיעי בו משביתים עובדי הבנק הבינלאומי את כל סניפי הבנק ברחבי הארץ. סכסוך העבודה בבנק פרץ עקב טענות של העובדים על לחץ בלתי אפשרי ובלתי סביר שמופעל עליהם בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת של ההנהלה אשר מפעילה מערכת דיפרנציאלית וחד צדדית; הפרות סדרתיות של הסכמים על ידי ההנהלה ובין היתר את הסכם ההצמדה לבנק לאומי; עומס עבודה; ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת בבנק; העסקת סטודנטים בניגוד להסכמים ועוד.

בכנס שערכו עובדי הבנק ביום חמישי האחרון בגני התערוכה, אמר יו"ר העובדים חנוך ליבנה: "לא ייתכן שפקיד יבוא לעבודה ובמקום לשרת ולהיות בנקאי הוא יחשוב כמה כרטיסי אשראי עליו למכור כדי לא להיות מפורסם ברשימות הבושה של ההנהלה. ההנהלה לא מוכנה לחתום על הסכם שיאסור התנהלות בריונית כזו".

מהנהלת הבנק הבינלאומי נמסר: "שביתת העובדים אינה מידתית לנוכח העובדה ששכרם ותנאי העסקתם צמודים לאלה של עובדי בנק לאומי והם מהגבוהים במערכת. למרות המשא ומתן הממושך שמנהלים הצדדים, לא נעתרו העובדים להפסיק את השביתה ולכן פנתה ההנהלה לבית הדין בבקשה לצו מניעה שיאפשר את סיום השביתה ומתן שירות ללקוחות". עוד מסרה ההנהלה, כי הבוקר נפתח מוקד חירום הנותן מענה לפניות לקוחות, הן פרטיים והן עסקיים ומאפשר מתן מכלול שירותים חיוניים ללקוחות הבנק. מספרו של המוקד: 03-7977130.

השביתה נמשכת גם בבנק אוצר החייל

גם עובדי בנק אוצר החייל ימשיכו היום בשביתה בה החלו ביום רביעי האחרון. בסוף השבוע שלחו העובדים לדירקטוריון הבנק מכתב בו הלינו כנגד ההנהלה: "התעלמותכם מהפגיעה בלקוחות ובמשקיעים חושפת אתכם לתביעות אישיות – לא נהסס לפעול נגד כל מי שיפגע במקור פרנסתנו", כתבו העובדים. העובדים טוענים כי המכתב נשלח בעקבות הזיגזוג של ז'אק אלעד, נציג הנהלת הבינלאומי האומר בתקשורת שהוא מוכן לשבת למו"מ אך בפועל דוחה כל מו"מ ומתעלם מהידרדרות מצבו של הבנק.

העיצומים בבנק נפתחו לפני כשבועיים בעקבות דרישה של העובדים להשוות את תנאיהם לתנאי השכר והרווחה של עובדי הבנק הבינלאומי מאחר והשכר בבנק אוצר החייל הוא בין הנמוכים ביותר במערכת הבנקאית, לטענת העובדים. בנוסף, נציגי העובדים טוענים כי הסבת מערכת המחשוב של הבנק גרמה לכך שהעובדים עובדים שעות רבות יותר ללא תגמול, על מערכת מיושנת יותר. העובדים טוענים כי גם הלקוחות סובלים מכך עקב התורים הארוכים והזמן שלוקח להם לבצע פעולות. יתרה מכך, העובדים טוענים כי בעקבות ההסבה, התייתרו כ-70 משרות של עובדים להם הובטח כי יימצא להם פתרון, ועד לרגע זה לא נמצא כל פתרון והעובדים חוששים לעתידם.

הנהלת הבנק מסרה בתגובה: "צעדי הוועדים חסרי אחריות ואין בהם כל מידתיות לנוכח תנאי השכר הטובים של עובדי הבינלאומי, הצמודים כידוע לתנאי השכר בלאומי. מדובר בתנאי העסקה מהטובים במערכת הבנקאית ואין שום הצדקה לנקיטת השביתה. ההנהלה ניהלה ומוכנה להמשיך לנהל משא ומתן אינטנסיבי עם הוועדים ואף נאותה להצעות שונות שהעלו והעלתה גם הצעות משלה, אולם בסופו של דבר הם חוזרים להתבצר בעמדותיהם הבלתי הגיוניות וממשיכים לשבות. מצער שהעובדים לא מבינים שבסופו של דבר צעדי הועדים פוגעים במטה לחמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully