וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק לא שמע על קיצוצים?

צבי זרחיה

12.7.2010 / 7:40

בעוד שחברי הממשלה עסוקים בקיצוץ התקציב, מבקש שר הביטחון להעניק למנכ"ל משהב"ט תנאים לפי שכר של מנכ"ל חברה ממשלתית ברמה הגבוהה ביותר - 46 אלף שקל בחודש

שר הביטחון, אהוד ברק, מבקש להעניק משכורת חודשית של 46,624 שקל למנכ"ל משרדו, אהוד שני. ברק הגיש לוועדת השרים לענייני חברה וכלכלה את בקשתו להעניק לשני תנאים לפי תנאי שכר של מנכ"ל חברה ממשלתית ברמה הגבוהה ביותר - רמה 10. לעומת זאת, מנכ"ל של משרד ממשלתי משתכר כ-32 אלף שקל בחודש.

בפניה מבקש ברק שתנאי השכר ישולמו לשני רטרואקטיבית מינואר 2010, עת החל לכהן בתפקידו. בנימוקיו מציין ברק כי שני הוא אלוף במילואים שכיהן בשורה של תפקידים פיקודיים בצה"ל שתרמו רבות לביטחון המדינה. יצוין כי שני, כאלוף במילואים, זכאי לגמלה חודשית מהצבא, ואולם עם מינויו למנכ"ל משרד הביטחון על הצבא לקזז חלק מגמלה זו לנוכח העובדה שהוא מקבל את שכרו כמנכ"ל מן הקופה הציבורית.

לפני כמה חודשים העלה ברק בקשה להעניק תנאי מנכ"ל של משרד ממשלתי לראש המטה שלו, יוני קורן, אבל הדרישה הוקפאה לנוכח התנגדותם של שר האוצר יובל שטייניץ, נציב שירות המדינה שמואל הולנדר, והממונה על השכר באוצר אילן לוין.

בנוסף, חודשו באחרונה הפניות של גורמים במערכת הביטחון להעניק תנאי מנכ"ל לראש לשכת שר הביטחון, יוני קורן. קורן זכאי כיום לשכר של 26 אלף שקל ברוטו בחודש ולרכב צמוד.

מקורות ממשלתיים מתחו ביקורת אתמול על הגשת הבקשה למתן התנאים לשני, אף שתנאים דומים ניתנו בעבר למנכ"לים של משרד הביטחון. הם אמרו כי לנוכח הצורך בקיצוצים בתקציב המדינה בכלל ובתקציב הביטחון בפרט, מוטב היה להעניק למנכ"ל משרד הביטחון תנאים זהים לאלה שניתנים לשאר המנכ"לים של משרדי ממשלה. "אסור לשכוח ששני זכאי גם לגמלה מצה"ל", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully