וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לא יוגבל שכר הבכירים

צבי זרחיה

12.7.2010 / 16:10

לפי חוגים המקורבים לוועדת נאמן, לא יוגבל שכר הבכירים כפי שהציעו חברי הכנסת יחימוביץ' וכץ, אלא יוצעו דרכים לחיזוק כללי הממשל התאגידי

"ועדת נאמן" להגבלת שכר הבכירים לא תציע להגביל את שכר הבכירים, כפי שהציעו הח"כים שלי יחימוביץ (עבודה) וחיים כץ (ליכוד), אלא, תציע דרכים לחיזוק כללי הממשל התאגידי, בדומה להמלצות שהציג יו"ר הרשות לני"ע פרופ' זוהר גושן. כך מעריכים חוגים המקורבים לועדה לאחר סיום ישיבתה בצהריים.

בין ההצעות העיקריות הנבחנות על ידי הועדה: חיזוק הדירקטורים מקרב הציבור, אישור שכרם של 5 בעלי השכר הגבוה בחברות ציבוריות על ידי האסיפה הכללית, התניית גובה השכר והבונוס ברווחיות מצטברת של החברה לתקופה של כמה שנים.

בישיבתה של ועדת השרים לקביעת שכר הבכירים בראשותו הודיע נאמן שהמועצה הלאומית לכלכלה הפועלת במשרד רה"מ תכין יחד עם הרשות לני"ע מסמך המתייחס לשכר הבכירים בחברות בורסאיות וכן הצעות לסוגיית העמקת הפיקוח על שכר הבכירים.

נאמן גם ביקש ממשרד המשפטים להציג עד אמצע אוגוסט עמדה לגבי ההצעות השונות שהוגשו לוועדה בסוגיית הרחבת הפיקוח על שכר הבכירים והגבלתו. בוועדה, בראשות שר המשפטים יעקב נאמן שבה משתתפים גם שר האוצר יובל שטייניץ, שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, הרצוג ופרופ' יוג'ין קנדל יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה וחברה הוקמה בסוף אפריל 2010. אתמול קיבלה דחייה ל-3 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully