וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בזק מפלה לקוחות שמדברים פחות?

נורית רוט

12.7.2010 / 18:54

תביעה ייצוגית הוגשה נגד בזק, בטענה כי היא מוכרת מסלולים יקרים יותר ללקוחות שעושים שימוש מועט בטלפון. לפי התביעה, בזק מציעה מסלולים "חסכוניים" גם ללקוחות הממעטים לדבר, אף שייגרם להם הפסד

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בזק, המוערכת בעשרות מליוני שקלים, בגין הטעייה של הלקוחות במסלולים חסכוניים של "דקות כלולות" הוגשה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז.

על פי הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד יעקב אביעד ממשרד אביעד סרן ושות' ומשרד עוה"ד גיל רון, קינן ושות', חברת בזק מציעה ללקוחותיה מסלולי "דקות כלולות", בטענה שמסלולים אלה יוזילו את חשבון הטלפון שלהם, זאת על סמך ניתוח הרגלי השימוש שלהם בטלפון. לפי התביעה, חברת בזק מציעה מסלול זה ביודעין גם ללקוחות אשר עושים שימוש מועט בטלפון, ועל כן הצטרפות למסלול זה גורמת להם הפסד.

"בזק מציגה בפני הלקוחות כי מדובר במסלולים כדאיים, אשר יגרמו להם לחסוך בהוצאות חשבון הטלפון, לעומת התעריף הרגיל שלה. הדברים מוצגים כך גם ללקוחות אשר המסלולים המוצעים יגרמו להם הפסד, לפי הנתונים שבידי בזק.

כך לדוגמה, בזק מציעה ללקוח כלשהו מסלול המכונה "מסלול 500 דקות", לפיו הלקוח משלם סכום של 17.08 שקל (לא כולל מס ערך מוסף) לחודש, עבור 500 דקות שיחה ליעדים נייחים בכל שעות היממה.

בזק מציעה מסלול זה גם ללקוחות אשר עושים שימוש מועט בטלפון, ועל כן הצטרפות למסלול זה תגרום להם הפסד. הנתונים מצויים בידי בזק. בזק מטעה את הלקוחות ומציינת בפניהם כי מדובר במסלול כדאי. כך נגרם ללקוחות הפסד, ולמשיבה נוצר רווח", נטען בתביעה.

לטענת התובע, עו"ד אסף פינק מירושלים, חברת בזק ממשיכה בהטעייה גם בחשבונית החודשית. בזק, כך נטען, מפרטת ללקוחותיה את מספר הדקות שהם שוחחו במסגרת המסלול, ומציינת את הסכום שהם חסכו. הדבר נעשה באופן מטעה. חישוב החיסכון של בזק, נטען, אינו מביא בחשבון את התשלום החודשי הקבוע בגין המסלול. פעמים רבות הלקוחות מפסידים ובזק מודיעה להם כי הם חסכו.

"בזק מאיצה בלקוחות להצטרף למסלולים שמסבים להם הפסד - ולה רווח - בדרך של הטעיה. לאחר מכן בזק מציגה בפני הלקוחות, בכל חשבון חודשי, את סכום החסכון, בזמן שלאמיתו של דבר נגרם ללקוח הפסד. מעשה הטעיה זה מתועד – הוא מופיע בכל חשבון חודשי, במלים ברורות, מפורשות, ומטעות".

"הדרך הנכונה - וכנראה היחידה - לטפל במעשים אלה, תהא לאשר את התביעה כייצוגית ולהורות לבזק להשיב את הסכום שנגבה ביתר לכל הלקוחות ולפצותם על הפגיעה בפרטיות", נטען בתביעה. טרם הוגשה תשובה לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully