וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות קלות

ניר צליק

12.7.2010 / 23:21

המסחר הסתיים בעליות קלות: דאו ג'ונס הוסיף 0.2%; נאסד"ק ו-S&P 500 התחזקו ב-0.1%. פרוטליקס איבדה 4.4%; טבע נחלשה ב-1%

יום המסחר הראשון של השבוע בוול סטריט הסתיים בעליות שערים קלות בציפייה לדו"חות ענקית האלומיניום אלקואה שפורסמו לאחר סיום המסחר.

דאו ג'ונס התחזק ב-0.2% ל-10,216 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,198 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.1% ל-1,079 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.01% ל-3.05%. בזירת המקרו, לא התפרסמו היום נתונים.

הממשל האמריקאי גייס כמעט 700 אלף איש במהלך השנתיים האחרונות - רובם בחצי השנה האחרונה - לקראת מפקד האוכלוסין הלאומי, שנערך ב-1 באפריל. בשונה ממפקדים קודמים, הפעם גויסו עובדים מנוסים ומשכילים יותר, כתוצאה מהמשבר הכלכלי אשר הותיר רבים מהם מחוסרי עבודה. כעת, לאחר שהמפקד הסתיים, ממהר המשרד האחראי על המפקד לפטרם.

שוק ההנפקות הראשונות לציבור (IPO) ממשיך לצבור תאוצה בוול סטריט, עם הנפקותיהן הצפויות של שלוש חברות בתחום הטכנולוגיה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". ריל-די (RealD), חברה אמריקאית אשר מספקת מערכות תלת ממד לבתי קולנוע, רוכבת על גל ההצלחה של סרטים כמו "צעצוע של סיפור 3" ו"אווטאר", ומתכננת לגייס השבוע 161 מיליון דולר בבורסה בניו יורק, בטווח של 15-13 דולר למניה. לריל-די אמנם יש עבר של הפסדים, אך היא מקווה להגדיל את הכנסותיה בעקבות הפופולריות של סרטי תלת מימד. החברה תיסחר בסימול RLD.

ענקית הנפט הבריטית BP הביעה שביעות רצון מהתקדמות הטיפול בדליפת הנפט במפרץ מקסיקו, אך אמרה כי עלויות הדליפה עלו ל-3.5 מיליארד דולר. BP אמרה כי שילמה עד כה 165 מיליון דולר בפיצויים על 52 אלף מתוך 105 אלף תביעות שהוגשו נגדה בגין נזקי הדליפה. החברה אמרה כי נכון ל-10 ביולי, כמות הנפט שהצליחה לשאוב או לשרוף הסתכמה ב-749 אלף חביות.

ענקית החיפוש גוגל מפתחת פורמט פרסומות חדש, כך חשף מנכ"ל החברה אריק שמידט בכנס אלן אנד קו בסן וואלי. הפורמט החדש, לדבריו, יכלול פרסומות וידיאו אינטראקטיביות. המודעות החדשות יוכלו להופיע בכל מקום בדף האינטרנט הנצפה, ולא רק במסגרת וידיאו, ויהיו דומות למיני-אתר אינטרנט. פירוש הדבר הוא שהצופים יוכלו לצפות בוידיאו, להעלות תגובות ולראות עדכונים בזמן אמת בתוך הפרסומות, שיותאמו להעדפות הגולשים.

במניות הישראליות, רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) הודיעה לחברת פרוטליקס אשר מפתחת תרופות על בסיס מערכת ליצור חלבונים באמצעות הנדסה גנטית של תאי גזע, שתיתן לה תשובה סופית לבקשתה לאשר את התרופה Uplyso למחלת הגושה עד ל-25 בפברואר 2011. ה-FDA התחייב בכך להליך הרגיל של אישור תרופות במשך 10 חודשים לכל היותר ולא להליך המואץ של בדיקה ואישור שמוקנה לתרופות יתום, מעמד שמוקנה לתרופות שמיועדות לטיפול באוכלוסיות קטנות של חולים על מנת לתמרץ את חברות התרופות לפתח אותן.

נייטי קירש, בעל המניות העיקרי במגל מערכות בטחון, תומך בדירקטוריון החברה הנוכחי בראשות יעקב פרי, למרות מצבה המתדרדר של החברה. במכתב ששיגר היום לבעלי המניות כתב קירש כי הוא מבקש לדחות את ההצעה להחליף את הדירקטוריון הנוכחי, ובנוסף, לאשר לו להשקיע בחברה כ-15 מיליון דולר בתמורה למניות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully