וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפץ התוכן הגדול

אור הירשאוגה ואמיתי זיו

14.7.2010 / 7:07

בשנה האחרונה נרשמה צמיחה אדירה בגלישה הסלולרית בארה"ב בקרב בעלי הסמארטפונים

עלייה חדה נרשמה באחרונה בצריכת התוכן באמצעות האינטרנט הנייד בארה"ב. על פי נתוני חברת המחקר והמדידה נילסן, חל זינוק של 230% בצריכת אינטרנט באמצעות הסלולר בארה"ב בשנה החולפת. על פי נילסן, לקוח סמארטפון אמריקאי צרך בממוצע כ-298 מגה-בייט לחודש ברבעון הראשון של 2010, בהשוואה ל-90 מגה-בייט בלבד ברבעון המקביל ב-2009. אין פלא שחברת התקשורת at&t החליטה להפסיק את השיווק של חבילות גלישה סלולריות ללא הגבלה.

נתון זה הוא בעל חשיבות גם עבור הלקוח הישראלי, היות שהמפעילות בישראל משווקות חבילות גלישה קטנות יחסית, של 100-150 מגה-בייט בחודש, או חבילות גדולות מאוד (ויקרות) של 5 ג'יגה-בייט בחודש ומעלה. המשמעות היא כי דווקא הלקוח בעל היקף השימוש הממוצע אינו מקבל חבילה המתאימה לו, אלא נדרש לשלם יותר אם הוא חורג מהחבילה הקטנה - או לחלופין לשלם עבור חבילה יקרה יותר שמעניקה לו היקף גלישה הרבה מעבר לצרכיו.

עוד עולה מנתוני נילסן כי קיימת שונות גבוהה בין לקוחות הסלולר מבחינת היקף הצריכה של תוכן סלולרי. רבע מכלל בעלי הסמארטפונים בארה"ב צורכים אפס מגה-ביט של נתונים בחודש, כלומר לא משתמשים כלל בגישה לאינטרנט שהמכשיר מעניק להם. "מסיבה שאינה ברורה דיה, לקוחות רבים רוכשים את מיטב פלאי ההנדסה, כלומר טכנולוגיה שיש לה יותר כוח חישוב מזה ששימש את האנושות כדי להגיע לירח וחזרה, ולמרות זאת, השימוש היחיד של משתמשים אלה בטלפונים החכמים שלהם הוא לשיחות והודעות טקסט", נכתב בפוסט חדש בבלוג של נילסן.

נילסן מאשימה את המפעילות

נילסן מפנה אצבע מאשימה גם לעבר מפעילות הסלולר: "החברות יכולות לעשות עבודה הרבה יותר טובה בהסברת הערך של המכשירים החכמים הללו ובהתאמת המכשיר הנכון ללקוח הנכון. יותר התאמה משמעה לקוחות מרוצים יותר. בטווח הארוך, זה קריטי עבור החברות לא רק לגבות הכנסות מהלקוחות, אלא גם לספק להם ערך".

בקצה שני של הסקאלה ישנם הלקוחות הכבדים מאוד. על פי נילסן, 50% מכלל תנועת האינטרנט על הרשת הסלולרית מיוצרת על ידי 6% בלבד מהמשתמשים, שהם המשתמשים הכבדים ביותר. בנילסן טוענים שלקוחות at&t דווקא מרוויחים מכך שהחברה הפסיקה לשווק חבילות גלישה ללא הגבלה, והחלה לשווק חבילות גלישה קטנות וזולות יותר.


בנילסן עשו עבודת מחקר מעמיקה על תחום הגלישה הסלולרית, ופירסמו חלק מהנתונים בבלוג תחת הכותרת "כימות צונאמי ה-mobile data והשלכותיו". החברה נשענת על נתוני אמת, מאחר שהיא אוספת מדי חודש 60 אלף חשבונות סלולר של לקוחות בארה"ב - "ואנו מנתחים כל שורה בחשבון", מתגאה החברה.

מחקר נוסף, הפעם של קומסקור, מצביע כי שיעור מחזיקי הסמארטפון בארה"ב הגיע במאי 2010 לכ-21% מכלל משתמשי הסלולר, כלומר 49.1 מיליון - עלייה של 8.1% בתוך רבעון. מדובר בצמיחה מהירה מאוד. נתוני חברת המחקר מצביעים על כך שמערכת הפעלה אחת מנצלת צמיחה זו בצורה טובה יותר ממתחרותיה - שינוי מהותי שעובר תחום מערכות ההפעלה לסלולר ברבעונים האחרונים.

מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, אנדרואיד, ממשיכה להתחזק על חשבון המתחרות, כך לפי נתונים המוצגים בדו"ח הסוקר את מצב השוק בארה"ב בחודשים מארס-מאי 2010. נתח השוק של מכשירי האנדרואיד בארה"ב גדל מ-9% ל-13% בתוך רבעון אחד - צמיחה בשיעור יחסי של 44%. בזמן שאנדרואיד הגדילה את נתח השוק שלה, ירד נתח השוק של כל המתחרות העיקריות של גוגל.

מיקרוסופט נשארת מאחור

את הירידה החדה ביותר רשמו מערכות ההפעלה הסלולריות של מיקרוסופט, שירדו מאחיזה מנתח השוק של 15.1% ל-13.2%. ירידות בשיעור נמוך יותר רשמו מערכות ההפעלה של rim, מפתחת בלאקברי ופאלם. נתוני הדו"ח מציגים ירידה קלה גם בנתח השוק של מערכות ההפעלה הסלולריות של אפל, מ-25.4% ל-24.4%, אך אינם כוללים את נתוני המכירות של האייפון 4 שהגיע לחנויות ביוני.

לפי הנתונים שמציגה קומסקור, האימוץ הרחב של הסמארטפונים משתקף גם באופני השימוש במכשירים: כ-31.9% גלשו באינטרנט באמצעות מכשיר הסלולר, גידול של 2.3% בהשוואה לרבעון הקודם, וכ-30% הורידו יישומים סלולריים - גידול של 2.1%. העלייה החדה ביותר נרשמה בגלישה לרשתות חברתיות באמצעות מכשיר הסלולר. ברבעון האחרון גלשו 20.8% מהמשתמשים בסלולריים החכמים לרשתות חברתיות - כ-2.6% יותר מברבעון הקודם.

הירידה החדה במכירות של מכשירים המבוססים על מערכות ההפעלה הסלולריות של מיקרוסופט משקפת את הקשיים שחווה הענקית מרדמונד בפלח השוק הצרכני בכלל, ובפלח השוק הסלולרי בפרט. באחרונה הודיעה החברה כי תפסיק לייצר את מכשירי ה-kin - מכשירים שיועדו לשימושם של בני נוער וצעירים שעושים שימוש רחב ברשתות חברתיות - 48 ימים בלבד לאחר שאלו הגיעו בראשונה למדפי החנויות. להחלטה על הפסקת ייצור המכשירים קדם קמפיין פרסומי רחב היקף, שנפתח באפריל באירוע מפואר שנערך במועדון הלילה מייטי בסן פרנסיסקו, ובו הציגה מיקרוסופט שני מכשירים ששמותיהם קין 1 וקין 2.

כישלונו של מכשיר הקין מהווה מכה נוספת לחטיבת מוצרי הצריכה של מיקרוסופט - שגם נגן המולטימדיה שפיתחה, זון, לא הצליח להתחרות באייפוד של אפל - ומהלומה לניסיונה של ענקית התוכנה לנגוס בנתח השוק של אפל בשוק הטלפונים החכמים, כמו גם בנתח השוק של מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד של גוגל. באחרונה גם זנחה מיקרוסופט את פיתוחו של מחשב טאבלט חדש שנועד להתחרות במחשב הלוח הפופולרי של אפל, האייפד.

  • עוד באותו נושא:
  • טלפונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully