וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שליש מהצעירים נעזרים כלכלית בהורים

עידו סולומון

14.7.2010 / 14:30

עוד עולה מסקר הלמ"ס: חמישית מאלו שיש להם הורים שאינם גרים איתם בבית, עוזרים להם בתמיכה כלכלית, אם בכסף או אם בקניית מוצרים

תאגיד כאן

(ערוץ 1)

כמחצית (47%) מהמועסקים בישראל בעלי ילדים עד גיל 17 מתקשים לתפקד במשפחה בשל מחויבות לעבודה לעיתים קרובות או מדי פעם, כך מתקבל מנתוני הלמ"ס.

כשליש (28%) מבני 20 ומעלה שיש להם ילדים, מדווחים כי הם אינם מקדישים מספיק זמן לילדים. יהודים מרגישים כך בשיעור כפול מערבים (31% לעומת 15%) מועסקים יותר מאלו שאינם בכוח העבודה (37% לעומת 16%) וגברים מרגישים כך בשיעור גבוה יותר בהשוואה לנשים (36% לעומת 21%). בקרב היהודים שעובדים, קרוב למחצית (46%) מהגברים, מרגישים שאינם מקדישים מספיק זמן לילדים, כך גם 30% מהנשים.

35% מהגברים הנשואים מדווחים כי אינם מקדישים מספיק זמן לבת הזוג, ו-27% מהנשים מדווחות כי אינן מקדישות מספיק לבן הזוג. בקרב היהודים שעובדים, קרוב למחצית (46%) מהגברים, מרגישים שאינם מקדישים מספיק זמן לבת הזוג, ו-36% מהנשים מדווחות שאינן מקדישות מספיק זמן לבן הזוג.

כשליש (32%) מבני 20 ומעלה שלא גרים עם הוריהם, מקבלים עזרה כלכלית מהם. חמישית (20%) מאלו שיש להם הורים שאינם גרים איתם בבית, עוזרים להורים בתמיכה כלכלית (בכסף, תשלומים או קניית מוצרים). בקרב הערבים עזרה כלכלית מהילדים להורים נפוצה יותר: 39% עוזרים כלכלית להורים לעומת 16% מהיהודים.

מעל למחצית (56%) מאלו שיש להם נכדים מעידים כי הם עוזרים לילדיהם בטיפול או בשמירה על הנכדים. 77% מהישראלים שיש להם הורים, אינם גרים איתם בבית.

כשליש (30%) מהישראלים חשים מצב של בדידות לעיתים קרובות או מדי פעם ו-23% חשים בדידות לעיתים רחוקות ו-47% אף פעם לא חשים מצב של בדידות. מבוגרים חשים בדידות בשיעורים גבוהים יותר בהשוואה לצעירים וערבים חשים בדידות בשיעור גבוה מיהודים (44% לעומת 27% בהתאמה).
ל-9% אין למי לפנות בזמן משבר או מצוקה. שיעור גבוה יחסית של אנשים שאין להם למי לפנות בזמן משבר או מצוקה נמצא בקרב גרושים (19%), ערבים (17%) ובני 65 ומעלה (13%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully