וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה ההצעה להורדת גיל הפטור לחרדים

צבי זרחיה ומוטי בסוק

15.7.2010 / 7:55

האוצר ביטל את הצעתו להוריד את גיל הפטור לחרדים מגיוס מ-35 ל-22. במקום, יוצע להקים צוות שימיליץ על שינוי נוהלי הגיוס, במטרה לשלב את המגזר החרדי במעגל העבודה

משרד האוצר ביטל את הצעתו המקורית בחוק ההסדרים להוריד את גיל הפטור לחרדים לגיוס לצה"ל מ-35 ל-22 שנה. במקום זאת, יציע המשרד היום לממשלה, בישיבת תקציב המדינה, להקים צוות שיגבש המלצות לשינוי נוהלי הגיוס, שיתחשבו בצורך הלאומי בשילוב המגזר החרדי בתעסוקה ובנטל התקציבי של תשלומי המשפחה (קצבאות הילדים, הבטחת הכנסה וקצבאות נוספות) על תקציב הביטחון בגין גיוס חרדים.

הצוות יגיש את המלצותיו לממשלה עד 1 באוקטובר 2010, והממשלה תדון בהן במהלך אוקטובר - בטרם יונח תקציב המדינה ל-2011-2012 על שולחן הכנסת.

בטיוטת חוק ההסדרים שגובשה באחרונה באוצר הוצע לקבוע יעדים לגיוס סדיר של תלמידי ישיבות מתוך כוונה לפעול להשגת גיוס של 1,200 אברכים ב-2011. ב-2012 הוצע לגייס 1,500 אברכים, ב-2013 הוצע לגייס 1,800 חרדים, ב-2014 לגייס 2,100 חרדים וב-2015 לגייס 2,500 חרדים חדשים לצבא. עוד הוצע בנוסח הראשוני לתת לשר הביטחון סמכות להעניק פטור משירות סדיר לכל מי שמלאו לו 22 שנה ויש לו שני ילדים או יותר.

הנוסח שיוגש היום לממשלה אינו כולל את הורדת גיל הפטור, אלא מציע להקים ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ראש אכ"א בצה"ל, היועץ המשפטי לממשלה והממונה על התקציבים באוצר. יו"ר הצוות בוועדת חוץ וביטחון לפיקוח על חוק טל לגיוס חרדים לצה"ל, ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), אמר בתגובה: "אני שבע רצון מהשינוי שביצע האוצר. עמדתו הראשונית למתן פטור לגיוס חרדים מגיל 22 היתה גורמת לפשיטת רגל מוסרית וערכית. מדינת ישראל כמעט לא עשתה דבר כדי לייצר מסלולים משמעותיים לגיוס חרדים לצבא ולשירות האזרחי. אני מברך את פקידי האוצר שהחליטו לוותר מראש על המערכה לגיוס חרדים באמצעות מתן פטור שהוא נטול היגיון מוסרי ומבצעי".

גם מערכת הביטחון התנגדה להצעה המקורית של האוצר, בטענה כי תעודד השתמטות של חרדים ודתיים מצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully