וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות תילחם בהפסקות החשמל

אבי בר-אלי

15.7.2010 / 8:05

חברת המים הלאומית הגיעה להסדר עם חברת החשמל, שלפיו תפסיק את השאיבה בשעות שיא הביקוש לחשמל - ותספק מים באמצעות כוח הכבידה

גם מקורות מתגייסת לטיפול במשבר במשק החשמל: חברת המים הלאומית הגיעה בימים האחרונים להסדר עם חברת החשמל, שלפיו תצמצם את צריכת החשמל במתקניה בשעות שיאי הביקושים לחשמל. זאת, באמצעות השבתה של מתקנים, הפעלת גנרטורים ענקיים והפסקת שאיבת המים תוך הזרמתם בעזרת כוח הכבידה (גרוויטציה). מקורות הינה אחת מצרכניות החשמל הגדולות במשק ואחראית לכ-6% מהצריכה.

במסגרת ההסדר, סוכם כי בתנאי מחסור בחשמל תפעיל מקורות 25 גנרטורים המוסקים בדיזל שיספקו לה כ-20 מגה-ואט. זאת, בהתראה של ארבע שעות מצדה של חברת החשמל - אשר תישא בעלויות הנוספות של מקורות. במצב חירום שבו תידרש חברת החשמל לבצע ניתוקי צרכנים - הסכימה מקורות להפעיל גנרטורים נוספים על חשבונה, כמקור חלופי לאספקת חשמל.

עוד סיכמו החברות כי בשעת חירום מקורות תשבית או תפעיל חלקית כ-30 מתקנים ברחבי הארץ, שיחסכו לחברה כ-55 מגה-ואט נוספים. אם חברת החשמל תצפה מראש מחסור בחשמל, ותוכל להתריע על כך בעיתוי של יממה לפחות - תוכל מקורות למלא את מאגרי המים בערב היום הקודם, וכשחברת החשמל תחל בהפסקות חשמל יזומות, תפסיק מקורות את שאיבת המים במתקנים ותספק אותם בגרוויטציה.

בנוסף, הכניסה מקורות להסדר 50 מתקנים נוספים של החברה שיסייעו לחברת החשמל במקרה של נפילת יחידת ייצור גדולה, העשויה לסכן את יציבות המערכת כולה. הסדר זה יאפשר לחברת החשמל צמצום של כ-210 מגה-ואט בייצור.

"כמו משבר המים, גם משבר החשמל מחייב היערכות מוקדמת", אמר מנכ"ל מקורות, עידו רוזוליו. "מקורות תסייע ככל שניתן בהפחתת צריכת החשמל בשעת השיא תוך הבטחה של אספקת מים סדירה לכלל תושבי ישראל בעת שעות היממה".

יש לציין, כי בשבירת שיא הביקושים לחשמל לפני כשלושה שבועות, סיפקה חברת החשמל כ-10,050 מגה-ואט מתוך ביקושים בסך 10,700 כאשר את היתר סיפקו הסדרי פסגה ניידת (145 מגה-ואט), יצרני חשמל פרטי (420 מגה-ואט) וגנרטורים פרטיים (85 מגה-ואט).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully