וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר בעד הקיצוץ בתקציב הביטחון

מוטי בסוק

15.7.2010 / 12:40

בישיבת הממשלה על תקציב המדינה, התייצב נגיד בנק ישראל לטובת הגדלת תקציב החינוך והשכלה הגבוהה על חשבון תקציב הביטחון. "התקציב זה לא רק ביטחון"

"אין לנו שום אפשרות לחרוג מהפרמטרים של התקציב שקבענו", אמר היום ראש הממשלה, בפתח ישיבת הממשלה על תקציב המדינה לשנים 2011 ו-2012. "אנחנו חייבים להישאר קרובים אליו, ונקבל היום החלטה בהתאם למסגרת התקציבית שנקבעה על פי החוק הפיסקלי החדש (החוג המגדיל תקציב כל שנה חדשה ב-2.66%), דבר אחד אנחנו חייבים לעשות: להחליט ולהריץ את המערכת קדימה".

לדברי נתניהו, "סיפור ההצלחה של כלכלת ישראל בעשור האחרון נובע מזה ששלטנו בהוצאות ועשינו רפורמות וצעדים אחרים להגדיל את ההכנסות ואת התחרותיות של המשק. אנחנו צריכים להמשיך את המסורת הזאת. יש גם צרכים שעולים במהלך השנים כמו החינוך, צרכים חברתיים ואחרים תוך כדי הערכה שאנחנו יודעים שאנחנו בסביבה מאוימת, וצריך לתת מענה גם לבעיות הללו".

"ניסינו לתת פיתרון כולל על ידי הכלל הפיסקלי החדש. הכלל מביא לריסון שהוא במידה מסוימת פחות ממה שנהוג בכלכלות אחרות מתקדמות, והסיבה היא בעיקר כי סכום חטאי העבר שלהן בעשור האחרון הוא גדול משלנו. הנוסחה שלנו נותנת לנו מרווח מסוים, אבל אין לנו מרווח מעבר למה שהנוסחה אומרת".

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, המשמש כיועץ כלכלי לממשלה, התייצב חד משמעית לטובת הגדלת תקציב החינוך וההשכלה הגבוהה על חשבון תקציב הביטחון. לדבריו, "התקציב הדו-שנתי החדש הוא טוב מאוד, בעצם מצוין היה שיתוף פעולה מלא בהכנת התקציב בין האוצר ובנק ישראל".

בהתייחסו למחלוקת סביב תקציב הביטחון אמר הנגיד, "אם לא נשקיע בחינוך נשלם מחיר מאוד גבוה בטווח הארוך. מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה מתדרדרים כל הזמן. רואים את זה בסקרים של ה-OECD. ככלכלן אני אומר שלא יכולים להמשיך כך. רפורמות לא מספיקות, צריך להשקיע כסף ואי אפשר לדחות כל שנה את ההשקעה הזו. זו אחריות של כולנו על עתיד המדינה. זה לא רק ביטחון. זה גם חינוך ובריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully