וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי: מה לגבי המינוס שנוצר בשביתה?

אתי אפללו

15.7.2010 / 14:45

במשך ימי השביתה לקוחות נכנסו ליתרת חובה בגלל שלא יכלו להפקיד כספים. האם יחוייבו על המינוס? הבנק: הלקוחות שספגו פגיעה, יכולים להגיע לסניף ופשוט להתמקח

סניפי הבנק נפתחו היום בפעם הראשונה מאז תחילת החודש, והלקוחות החלו לבצע פעולות בחשבונם. עם זאת, במשך ימי השביתה לקוחות שונים נכנסו ליתרת חובה בגלל שלא יכלו להפקיד כספים או הפסידו ימי ריבית בגלל כספים שלא יכלו להפקיד.

האם הלקוחות יספגו את מחיר השביתה?

ריבית על יתרת חובה: ישנם לקוחות אשר נכנסו למינוס בימי השביתה מסיבות שונות. במקרה כזה, עושה הבינלאומי הבדלה בין שני מקרים: הראשון, מקרה בו המינוס נגרם בגלל פעולות מחשב של הבנק, והשני - מקרה בו המינוס נגרם בגלל פרעון של הלווה. במקרה הראשון, מחשב הבנק עבד בימי השביתה, וחלק מהתשלומים נסלקו. כך למשל בית עסק שנתן המחאות דחויות ותשלומים שהיו אמורים להיפרע בעת השביתה - תשלומים אלו אכן נפרעו כיוון שהמחשב עבד.

מנגד, אותו בית עסק לא יכול היה להיכנס לסניף ולהפקיד כספים בחשבונו בגלל השביתה ולכן הוא נכנס למינוס. במקרה כזה, אם הלקוח יכסה את המינוס עד ל-19 ביולי, הוא לא יחוייב בריבית על הימים שבהם היה במינוס.

במקרה השני, הלוואה שלקח הלקוח נפרעה באחד מימי השביתה - דבר שהכניס את הלקוח למינוס. אולם מנגד הלקוח לא יכול לגשת לסניף הבנק הסגור ולהפקיד כסף בחשבונו לכסות את המינוס. במקרה כזה, הבנק הבינלאומי יחייב את הלקוח בריבית על ימי המינוס שהיה בהם בתקופת השביתה. אולם, אם הלקוח יסגור את המינוס שנוצר בשל פירעון ההלוואה עד 19 ביולי, הוא יחוייב בריבית בגובה הריבית על ההלוואה (כאילו ההלוואה הוארכה בעוד מספר ימים) או בריבית על העו"ש שלו - הנמוכה מביניהם.

אם פירעון ההלוואה לא גרם ללקוח לחרוג מהמסגרת שאישרו לו בבינלאומי, ככל הנראה הריבית על העו"ש תהיה נמוכה יותר. במקרה הפוך, שבו ללקוח היה פיקדון שנפרע בהלך השביתה, והלקוח לא היה יכול לבצע השקעה אחרת בכסף ולקבל עליה ריבית בזמן זה בגלל השביתה, והכספים הועברו לחשבון העו"ש, הלקוח יקבל את הריבית של הפיקדון גם על הימים הללו עד 19 ביולי או עד משיכת הכספים אם משך אותם לפני תאריך זה.

בנוסף, בבנק הבינלאומי אמרו ל-TheMarker כי "יילכו לקראת הלקוחות" במקרים נוספים שונים - על כן הלקוחות שספגו פגיעה בעקבות השביתה, יכולים להגיע לסניף ופשוט להתמקח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully