וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אושרה רפורמה מקיפה במערכת הפיננסית

סוכנויות הידיעות

15.7.2010 / 22:40

הרפורמה, אותה הוביל ממשל אובמה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, נועדה להדק את הפיקוח על רמת הסיכונים במגזר הבנקאי. החוק יועבר כעת לאישורו הסופי בחתימת הנשיא אובמה - כמעט שנתיים לאחר המשבר הפיננסי

כמעט שנתיים לאחר שהבנקים הגדולים בארה"ב הביאו את המערכת הפיננסית העולמית אל סף קריסה וגררו את הכלכלה הגלובלית למיתון, הצליח הקונגרס בארה"ב לחצות את המשוכה האחרונה בדרך לאישור הרפורמה ברגולציה הפיננסית המקיפה ביותר שידעה ארה"ב מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול. כאשר יועבר החוק לאישורו הסופי של הנשיא ברק אובמה, אשר צפוי לאשר אותו בחתימתו בשבוע הבא.

הסנאט אישר הערב (חמישי) את הרפורמה ברוב של 60 תומכים מול 39 מתנגדים, לאחר שבית הנבחרים אישר עוד קודם לכן את החוק, אשר יטיל הגבלות חדשות על הבנקים, יגביר את השקיפות בשוק הנגזרים, ייצור מנגנון לפירוק חברות פיננסים שעלולות לאיים על יציבות המערכת כולה, יביא להקמת של רשות להגנת צרכנים בתחום הפיננסי, ויעניק למשקיעים השפעה רבה יותר על בחירת דירקטוריונים.

הרפורמה, אותה הוביל ממשל אובמה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, נועדה להדק את הפיקוח על רמת הסיכונים במגזר הבנקאי, כדי להימנע מחילוצים נוספים של מוסדות פיננסיים, לאפשר לרשויות להתמודד טוב יותר עם איומים ליציבות המערכת הפיננסית כולה ולחזק את המנגנונים להגנת הצרכנים הפיננסיים.

"מדובר בצעד חיובי בדרך לתיקון חלק מהנוהגים הגרועים ביותר, כאשר הדבר החשוב ביותר הוא יצירת סוכנות להגנת הצרכנים הפיננסים", אמר הכלכלן דין בייקר מהמרכז למדיניות ומחקר כלכלי (cepr) בראיון לבלוג הפינגטון פוסט. "עם זאת, החוק אינו משנה באופן בסיסי את הצורה בה וול סטריט עושה עסקים. החבר'ה האלה יצאו ממש בזול בהתחשב בנזק העצום שהם גרמו למדינה הזו".

הרפורמה כוללת גם גירסה מרוככת של "חוק וולקר", שנועד לאסור על בנקים מסחריים להשקיע או להחזיק בקרנות גידור ובחברות השקעה פרטית או לעסוק בפעילות מסחר בכספי הבנקים עצמם (נוסטרו), במטרה להפחית את חשיפתם לסיכונים. החוק גם כולל פשרה בתחום הפיקוח על שוק נגזרי האשראי, שגודלו 615 טריליון דולר ושעד לרפורמה הנוכחית לא היה נתון כלל תחת פיקוח רגולטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully