וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים ביציבות

ניר צליק

15.7.2010 / 23:08

דאו ג'ונס איבד 0.1%; S&P 500 התחזק ב-0.1%. גוגל התחזקה ב-0.6% לקראת פרסום הדו"חות; טבע עלתה ב-0.7%

המסחר בוול סטריט הסתיים ביציבות לאחר שלמרבית אורך היום התנהל המסחר בירידות על רקע אכזבה ממספר נתוני מקרו. דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-10,359 נקודות, נאסד"ק נסגר ללא שינוי על 2,249 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.1% ל-1,096 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.072% ל-2.98%.

בזירת המקרו, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות הראו ירידה חדה מהצפוי, לרמה של 429 אלף תביעות אבטלה ראשוניות כאשר האנליסטים ציפו לירידה של 9,000 תביעות בשבוע שעבר, ביחס ללפני שבועיים, לרמה של 445 אלף תביעות אבטלה ראשוניות. נתוני הייצור התעשייתי הראו עלייה של 0.1% בתפוקה בחודש יוני כאשר האנליסטים חזו ירידה של 0.2%. מדד המחירים ליצרן ירד בחודש יוני ב-0.5%, כאשר ציפיות האנליסטים היו לירידה של 0.1%.

מדד פעילות הייצור באזור ניו יורק (מדד אמפייר סטייט) צלל בחודש יולי לרמה של 5.1 נקודות לעומת רמה של 19.6 נקודות בחודש יוני, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה של המדד לרמה של 18 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של אפס מצביעה על צמיחה בפעילות הייצור באזור, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.

מדד פעילות מגזר היצור באזור פילדלפיה נפל בחודש יולי לרמה של 5.1 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש אוגוסט 2009 - לעומת רמה של 8 נקודות ביוני, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 10 נקודות. עם זאת, זה החודש ה-11 ברציפות בו המדד נמצא מעל לרמה של אפס נקודות. מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לאפס מצביע על התכווצות בפעילות.

הבנק הפדרלי הוריד אמש את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנים 2010 ו-2011, ובכירי הבנק העריכו כי התאוששות כלכלת ארה"ב צפויה להיות איטית משצפו עד כה, אם כי לא ראו צורך מיידי בשינויים במדיניות המוניטרית עקב כך, לפי פרוטוקול ישיבת הריבית של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שנערכה ב-22 וב-23 ביוני.

בנק ג’יי פי מורגן צ’ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, רשם עלייה של 76% ברווחיו ברבעון השני של 2010 לעומת הרבעון המקביל ב-2009, הודות להקטנת ההפרשות לכיסוי הפסדים מהלוואות. רווחי הבנק הסתכמו ב-4.8 מיליארד דולר ברבעון השני של שנת 2010, (או רווח של 1.09 דולר למניה) לעומת רווח של 2.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2009. הכנסות הבנק ירדו ב-2%, והסתכמו ב-25.1 מיליארד דולר.

יו"ר AIG, הארווי גולוב, הודיע אתמול על התפטרותו בעקבות חילוקי דעות בינו לבין מנכ"ל החברה, רוברט בנמשה - טלטלה נוספת עבור ענקית הביטוח האמריקאית, שחולצה ב-2008 מחדלות פירעון על ידי הממשל האמריקאי והחליפה חמישה מנכ"לים מאז 2005. "אני מאמין שזה קל יותר להחליף יו"ר מאשר מנכ"ל", אמר גולוב, שבמכתב ההתפטרות שלו לדירקטוריון AIG טען כי מערכת היחסים שלו עם בנמשה הפכה ל"לא יעילה ובלתי אפשרית".

ענקית האינטרנט גוגל צפויה להודיע היום על חיזוק שיתוף הפעולה שלהן עם אומניקום בתחום הפרסום המקוון, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". אף כי אומניקום, חברת אחזקות הפרסום הגדולה בעולם, שעל לקוחותיה נמנות פפסיקו ואנהויזר בוש-אינבב, כבר משתפת פעולה עם גוגל בתחום הפרסום. ההסכם ירחיב את שיתוף הפעולה בין שתי החברות ובמסגרתו תספק גוגל לאומניקום וללקוחותיה מידע בנוגע להצלחת הפרסומות, בתמורה לכך שאומניקום תשקיע מאות מיליוני דולרים בפרסום בגוגל במהלך השנתיים הקרובות.

אפל הודיעה כי תכנס מסיבת עיתונאים ביום שישי הקרוב, בעקבות התלונות על בעיות הקליטה של מכשיר האייפון 4. מסיבת העיתונאים תיערך במטה אפל בקופרטינו שבקליפורניה. דובר החברה סירב לפרט בנוגע לנושאים שיועלו במסיבת העיתונאים.

ענקית התרופות גלקסו סמיתקליין תפריש 1.6 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר) ברבעון השני לכיסוי הוצאות משפטיות הקשורות לאלפי התרופות שהוגשו נגד החברה בעקבות התרופה לסוכרת אוונדיה, שעלולה להגביר את הסיכונים להתקפי לב - כך דיווחה היום החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully