וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הרווחה עיוור למציאות?

ליאור דטל

16.7.2010 / 8:30

"עובדים זרים מרוויחים יותר", מתלוננות המורות השיקומיות, המדריכות עיוורים בשכר של 41-28 שקל לשעה. משרד הרווחה: לא נממן את כישלון העמותה המעסיקה את המורות

35 המורות השיקומיות לעיוורים הסלימו את מאבקן נגד הקיצוצים במשכורתיהן ופתחו שלשום בשביתת אזהרה למשך שבועיים. במשך השביתה המורות השיקומיות לא יטפלו בכ-2,000 עיוורים הזקוקים לשירותיהן והדרכתן, למעט במקרים חריגים ודחופים.

המורות מוחות על הקיצוץ המתמשך במשכורת ובדמי הפנסיה שלהן, כתוצאה מהמשבר שאליו נקלעה עמותת מגדל אור, המעסיקה אותן. העמותה נבחרה על ידי משרד הרווחה לספק שירותים לעיוורים, אך בשנים האחרונות נקלעה לקשיים כלכליים והחלה לקצץ במשכורות העובדים ובהפרשות הפנסיה שלהם.

עקב דרישת המורות, ביקשו שר הרווחה יצחק הרצוג ומנכ"ל משרדו נחום איצקוביץ לפעול לשיקום העמותה, ובמארס מונה לה מפרק שממונה על שיקומה. עם זאת המורות טוענות כי מאז המינוי אמנם הופסקה הפגיעה בדמי הפנסיה שלהן, אך הקיצוץ במשכורות נמשך בשל תהליכי השיקום בעמותה. במשרד הרווחה טוענים על כך כי "הטענה שסיוע לעמותה יינתן על גבן של המורות השיקומיות אינה נכונה ואין לה כל מקום".

המורות דורשות ממשרד הרווחה פיצוי מלא של חובות העמותה להן, המסתכמים לטענתן בכ-5 מיליון שקל. לדבריהן, העמותה חייבת לכלל עובדיה שכר ופנסיה בשווי של 8 מיליון שקל.

"מדובר בעבודה רגישה וקשה"

לטענת ג'קי לנדאו, ראש ועד המורות בשביתה, משרד הרווחה היה מודע לקיצוץ בדמי הפנסיה שלהן ובמשכורתן, למרות שהוא נגד את ההסכם הקיבוצי עמן, ואת הסכם ההפעלה של העמותה. המורות מבקשות גם את התחייבות משרד הרווחה לדאוג להמשך קיומו של השירות לעיוורים וכן להמשך עבודתן של המורות בתחום.

"אנחנו עובדים עם אנשים עיוורים בכל הארץ בעבודה שיקומית המאפשרת להם לחזור לחיים עצמאיים. מדובר בעבודה רגישה מאוד וקשה", אומרת לנדאו. "בשנים האחרונות התרגלנו לכך שהכסף לא מגיע אלינו, המשכורות מקוצצות וכך גם הפנסיה".

כיום מרוויחות המורות, שלחלקן ותק של 30 שנה בתחום 28-41 שקל לשעה. "עובדים זרים מרוויחים יותר מאתנו. יש בינינו מורות אקדמיות שעד לאחרונה קיבלו השלמת שכר כי הן לא עברו את שכר המינימום, וגם את זה לא משלמים במלואו", אומרת לנדאו.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה כי המשרד "רואה לנגד עיניו בראש ובראשונה את טובת העיוורים וכבדי הראייה ועושה כל שביכולתו כדי למנוע פגיעה בהם. בין העמותה למורות השיקומיות קיים סכסוך עבודה, המתברר בבית המשפט. יובהר כי בין עובדי העמותה למשרד הרווחה אין ולא היו כל יחסי עובד מעביד. עמותת מגדל אור הגיעה לגירעונות תקציביים בשל ניהול כושל ומשרד הרווחה אינו יכול לכסות אותם. משלם המסים אינו צריך לשלם על כישלונותיהם של עמותות וארגונים.

"מאז מינוי המנהל פועלת העמותה בצורה מאוזנת. עובדי העמותה, לרבות המורות השיקומיות, מקבלים שכר ותנאים סוציאליים על פי חוק ואף יותר מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully