וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: יצומצמו קנסות היציאה בסלולר

אמיתי זיו

16.7.2010 / 16:00

במסגרת חוק ההסדרים, נקבע כי קנס היציאה המקסימלי יכול לעמוד על 10% מחשבונית חודשית ממוצעת, כפול מספר החודשים שנשארו ללקוח בהתחייבות

עד לשעה 4 לפנות בוקר עמלו צוות מאנשי משרד התקשורת, בראשות המנכ"ל עדן בר טל, על הניסוחים הסופים של רפורמת התקשורת בחוק ההסדרים. בצהריים נערכה ההצבעה והחוק עבר.

כפי שפורסם כאן כבר בהרחבה, חוק ההסדרים הנוכחי מכיל שורה של רפורמות בשוק התקשורת - בעיקר הסלולרית, אך גם הקווית.

אלה החשובות שברפורמות כפי שהן מופיעות בחוק: בתחום הצרכני הוחלט שהממשלה תורה לחברות הסלולר לצמצם את קנסות היציאה, שהיום מהווים חסם מעבר בין חברות הסלולר. החוק מגדר שקנס היציאה המקסימלי יכול לעמוד על שיעור של 10% מחשבונית חודשית ממוצעת, כפול מספר החודשים שנשארו ללקוח בהתחייבות. עוד נקבע בחוק שלקוח יוכל להמשיך לשלם את הקנס בפריסה חודשית, ולא בחיוב אחד כפי שנעשה היום.

עוד נקבע בחוק הנושא של נייטרליות רשת. זהו עיקרון הקובע כי חברות הסלולר לא יכולו להפלות שירותים שונים באינטרנט הסלולרי, בעיקר יישומי שיחות VoIP. החוק קובע כי אסורה פגיעה בנייטרליות הרשת, אם באמצעים טכנולוגיים או באמצעים תמחיריים.

חוק ההסדרים הנוכחי (לשנים 2011-12) מגדיר גם רפורמה מקיפה בנושא ייבוא המכשירים. החוק למעשה מבטל את הצורך מיבואן 'ציוד קצה' (טלפונים סלולרים) להוציא היום מהמשרד אישור הנדסי נפרד לכל מכשיר ומכשיר, המכונה 'אישור סוג'. החוק קובע כי כל מכשיר אשר עובר תקינה בינלאומית, יורשה לייבוא. הדבר יחזק את מכירות מכשירי הסלולר מחוץ לחברות הסלולר, ויגדיל את מגוון המכשירים המיובאים.

בתחום הסלולר הוגדרו שני נושאים שיטופלו בנפרד מהחוק, על ידי צוותים בין משרדיים. הנושא הראשון הוא 'שיתוף אתרים' – פרקטיקה המאפשרת למעפיל חדש להניח ציוד על תרנים של מפעילות קיימות. הנושא השני הוא ניהול התדר במדינה, ונקבע כי יוקם צוות בנושא (בשיתוף משרד הביטחון) על מנת ליעל את ניצול השימוש במשאב התדר.

בתחום התקשורת הקווית, חוק ההסדרים הנוכחי מסדיר את הקמתה של חברת תקשורת שתהיה החברה הבת של חברת החשמל - ותשתמש בתשתית הסיבים האופטיים הקיימת של חברת החשמל. חברת החשמל תחזיק רק ב-49% מהחברה הבת ושאר המניות יחוזקו בידי גוף פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully