וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחצים: משפחת עופר לא תקבל הטבות

אורה קורן

18.7.2010 / 8:20

הממשלה אישרה את הסעיף בחוק ההסדרים המונע מחברות מחצבים, כמו כי"ל של האחים עופר, לקבל הטבות ממשלתיות בעתיד. עד היום, קיבלה כי"ל מאות מיליוני שקלים בשנה

שביעות רצון במשרד התמ"ת מהישגי התקציב: מרכז ההשקעות קיבל 400 מיליון שקל לשנה לבסיס תקציב בשנתיים הקרובות, לאחר שבשנים האחרונות לא תוקצב כלל. עם מסלולים נוספים שמתוקצבים בנפרד ינהל המרכז 550 מיליון שקל.

תקציב המדען הראשי יישאר בבסיסו 1.3 מיליארד שקל, כולל תמלוגים צפויים מהתעשייה בסך 400 מיליון שקל. בנוסף, בשנתיים הבאות יקבל המדען תוספת של 250 מיליון שקל לכל שנה. מתוכה יוקצו 80 מיליון שקל בשנה לתוכנית קידום ההיי-טק שגיבשו משרדי האוצר והתמ"ת.

הממשלה אישרה את הסעיף בחוק ההסדרים המונע מחברות מחצבים, כמו כימיקלים לישראל (כיל), לקבל הטבות ממשלתיות בעתיד. כיל קיבלה הטבות של מאות מיליוני שקלים בשנה אף כי מדובר בחברה רווחית במיוחד המחלקת דיווידנדים לבעליה. בממשלה העריכו כי לחצי כיל להוצאת הסעיף מחוק ההסדרים יעברו עתה בעיקר לכנסת.

עדיין לא הוכרעה המחלוקת בין משרד האוצר למשרד ראש הממשלה על הדרך לשילוב הגופים המוסדיים במימון ההיי-טק. המנגנון שהציע משרד האוצר, לפריסת רשת ביטחון להשקעות מוסדיים בקרנות הון סיכון, אושר. ההצעה שיזם יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, להקמת קרן משותפת לממשלה ולמוסדיים נדחתה על ידי מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. ההתיעצויות לגביה יימשכו עד נובמבר 2010 ויובאו להכרעה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ.

עדיפות לחדשנות

מסלול המענקים במרכז השקעות יתוקצב ב-400 מיליון שקל. יעדי התמיכה שונו ותינתן עדיפות לחדשנות. בנוסף, ניתנו למסלול התעסוקה 100 מיליון שקל ולמסלול הקלינטק 50 מיליון שקל שישמשו למענקים למפעלים שיעשו צעדים להתייעלות אנרגטית, לצמצום זיהום האוויר ופליטות ויפעלו להפיכת המפעלים לידידותיים לסביבה.

תקציב המדען הראשי יהיה 1.55 מיליארד שקל, מהם 1.3 מיליארד שקל בסיס התקציב, כמו ב-2010. מהתוספות לתקציב בשנתיים הבאות יוקצו 80 מיליון שקל בשנה לקידום תוכנית ההיי-טק, בדגש על הקמת מרכזי מחקר ופיתוח (מו"פ) לתעשייה הפיננסית ולהידוק הקשרים בין האקדמיה לתעשייה. התקבלה עמדת משרד האוצר, שלפיה המדען הראשי יהיה יועץ הממשלה לנושאי תעשיות עתירות ידע ובפועל יקדם את תוכנית ההיי-טק. מהחלטת הממשלה הוצאה ההצעה להגביל מענקי מו"פ לחברות בעלות מחזור של עד 100 מיליון דולר.

בעניין המודל ותקופת הזיכיון של מפעילי החממות הטכנולוגיות, סוכם כי הזיכיון יהיה לתקופה של שמונה שנים עם אפשרות להארכה בשנתיים, כפי שביקש משרד התמ"ת.

מטה עסקים קטנים ובינוניים תוקצב ב-50 מיליון שקל תקציב בסיס ו-50 מיליון שקל תוספת. כמו כן תינתן הקצאה של 100 מיליון שקל לקרנות לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים. מטה כחול-לבן יתוקצב ב-10 מיליון שקל. מינהל אזורי פיתוח יתוקצב ב-100 מיליון שקל.

הרשות לסחר הוגן תתחיל לפעול עם שישה עובדים. בנוסף יוקם במשרד התמ"ת אגף לתכנון מדיניות לטווח ארוך, שינסה לצפות שינויים ולקבוע מדיניות מקרו למשק בתחומי תעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully