וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטורים יילחמו ביניהם - הצרכן ירוויח

אמיר טייג

19.7.2010 / 9:50

לאחרונה אושרה הצעת חוק לפיה תוענק לרשות ההגבלים סמכות להגברת התחרות בענפים ריכוזיים. אמיר טייג מרוצה מהמצב, שכן עתה, מצטמצם הסיכוי לקיפאון רגולטורי בשוק התקשורת

שוק התקשורת הוא ריכוזי מטבעו. בכניסה לשוק זה ניצבים חסמים גבוהים מאוד בדמות השקעות עתק של מאות מיליוני שקלים ואפילו מיליארדי שקלים. מסיבה זו, מספר המתחרים בכל אחד מפלחי הענף הזה הוא מועט - ורמת התחרות נמוכה.

מאז ומעולם היה זה משרד התקשורת שהיה אמון על בריאותו של הענף. ואולם מלבד מלחמת החורמה שלו נגד הדומיננטיות של בזק בשוק הטלפוניה הקווית, המשרד לא שם מעולם את התחרות בראש מעייניו. הרפורמות התחרותיות המהותיות הגיעו בדרך כלל רק לאחר שהמשרד נלחץ מיוזמות של אגף התקציבים במשרד האוצר.

אחת הבעיות המבניות שמהן סובל משרד התקשורת היא מתח תמידי בין השר לפקידיו. מאבקי הכוחות המיותרים בין השרים שבאים והולכים לבין הפקידים המקצועיים הם בין הגורמים לקיפאון רגולטורי שאיפיין את המשרד עד לא מכבר. קיפאון זה הוא האחראי העיקרי לכך שענף הסלולר סובל כיום מכשל שוק מהותי שפוגע בצרכן.

הרחבת הסמכות של הממונה על ההגבלים העסקיים תגביר למעשה את הלחץ התחרותי שיופעל על משרד התקשורת. השליטה על ההסדרה בשוק התקשורת תתחלק עתה בין המשרד, אגף התקציבים באוצר ורשות ההגבלים. שלושת הגופים האלה יתחרו ביניהם מיהו הפרואקטיבי ביותר.

תחרות בין הרגולטורים יכולה לעשות רק טוב. היא תצמצם את הסיכויים לכך שבעתיד יתרחש שוב קיפאון רגולטורי - שיתבטא בסופו של דבר בפגיעה בצרכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully